Fibaro deursensor sabotage uitschakelen

Hey allemaal,

Ik heb 3x een Fibaro deursensor 2 en twee daarvan geven sabotagealarm. Wat de oorzaak ook is maakt mij niet zoveel uit, maar kun je deze meldingen ook uitschakelen? In homey zie ik nu steeds een rood puntje omdat hij alarm geeft. Bij parameters kan ik dit niet vinden, of ik weet niet welke ik moet aanpassen.

Ik had gehoop dat deze sensoren goed werkten, maar dit is een beetje een tegenvaller.

De sabotage alarm is niet uit te schakelen, om het uit te zetten zul je dus moeten zorgen dat de sabotage alarm “uit” signaal wordt verstuurd.
80% van de tijd dat dit niet uitgezet wordt is omdat het achterste knopje (waar hij tegen het kozijn wordt geplakt) niet word in gedrukt (beide knopjes in de contact sensor moeten ingedrukt zijn), ook met het dubbelzijdige schuim die erbij geleverd zit is dit veel een probleem.
(de overige 20% is een te grote afstand, met een te slechte mesh)

Bedankt,

Ik heb het schuim er af gekrapt en de sensor vastgeschroefd. Allen we hebben net nieuwe aluminium kozijnen, dus schroeven deed ik liever niet. Maar het heeft wel geholpen. Jammer dat dit nodig is met deze sensoren.

Naar mijn mening zijn deze sensoren een slecht ontwerp en worden ze niet aanbevolen.
Bij sommige van mijn sensoren gebeurde het op een gegeven moment zelfs dat de binnenste sabotageknop niet meer goed werd ingedrukt omdat de behuizing iets kromgetrokken was, waarschijnlijk door hitte.
Inmiddels heb ik alle Fibaro sensoren vervangen.

(Translated via Google Translater)

Beetje oude topic, maar zoekend naar de oorzaak van dit probleem kwam ik 'm tegen. Na veel experimenteren lijkt het erop dat het verband heeft met de gebruikte batterijen. Eigenlijk zijn alleen de EVE ER14250’s geschikt voor deze sensor, en dan ook alleen als ze bij het plaatsen van de sensor helemaal vol zitten.

Wat voor mij tot nu toe beter werkt is andere batterijen gebruiken, namelijk CR1/2AA’s (in mijn geval die van Varta). Ze hebben een wat lagere spanning (3V) maar zijn veel beter in staat om de stroom die de sensor nodig heeft te leveren. Sinds dien, geen issues meer! Misschien werkt dit ook voor anderen :slight_smile: