Sabotage alarm fibaro na update V5.0

Hallo,

Sinds de update release van 10 Februari 2021draai ik nu op V5.0 nu zijn in die zelfde nacht alle batterij gevoede fibaro modules op sabotage alarm gevallen.

Weet iemand waarom dit gebeurd en hoe dit op te lossen Is?

Groet Paul.

@Paul_Gooijers Inderdaad ik heb hier hetzelfde.

Ik ga meteen een ticket inleggen. Want deze app wordt door Athom gemaakt/beheerd.

Doe jij het ook even? Hoe meer, hoe meer draagkracht.

edit: ticket aangemaakt #28068

Ook de test versie al geĂŻnstalleerd van de Fibaro app? V3.0.4

What’s new in v3.0.4

Probleem opgelost dat spontane contact- en sabotagealarms voor verschillende apparaten kon veroorzaken, probleem opgelost in de bewegingsinstellingen van de Swipe (FGCC-001)

Heeft het probleem voor mij niet opgelost, gebruik al maanden v5 (rc’s) en deze versie van de Fibaro app.

Ik had dit ook. Sensor even openmaken en op de “learn” knop drukken heeft het voor mij weer opgelost (al dan niet in combinatie met ook de batterij er even uit en weer in, dat weet ik niet zeker).

Er is een nieuwe testversie die precies dit probleem zou moeten oplossen.
(Translated with deepl.com).

Bildschirmfoto 2021-02-15 um 16.05.43

Sinds vandaag (na de update naar 5.0) heb ik dit probleem ook. De hierboven omschreven versie verhelpt het probleem (nog) niet.

Sorry, alleen Engels:
(Translated with deep.com)

ik heb in mijn geval de sensoren verwijdert en vervolgens opieuwe toegevoegd. bij de een werkt dit direct, bij de andere heb ik het nog een 2e keer moeten doen.

Hopelijk blijft het nu werken.

Hallo Paul,

Ik zal van het weekend is de boosdoeners verwijderen en opnieuw koppelen. Alvast bedankt .

Ik heb de sensoren opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.
Nog steeds een sabotagealarm. Gemeld bij Athom.

GR Robert

Ik heb de batterij er even uitgedaan en er weer in. Toen nog steeds sabotage alarm. Vervolgens de “learn” knop een paar seconden ingedrukt en sabotage alarm is uitgegaan en niet meer opnieuw aangegaan.

Hoi,

Hier hetzelfde probleem. Na upgrade van Homey naar V5 geven sommige Fibaro sensoren plotseen sabotage alarm. Kapje afhalen > knopje indrukken > kapje weer opzetten 5-10 sec wachten = opgelost MAAR, na enkele uren weer hetzelfde verhaal. Re-pairen van sensoren is blijkbaar ook geen oplossing. Storend! Ticket aangemaakt bij Athom … hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. Fingers crossed.

Pas de gevoeligheid instelling eens aan (staat nu bij mij op waarde 15). Mogelijk heeft dat bij mij het probleem opgelost (nu een paar dagen zonder sabotage alarm).

Ah software bugje dus. Vandaag Fibaro for Homey pretpakketje binnen gekregen, maar bij het bepalen van hoe/waar ik de deur/raam sensor ga plakken ging het sabotage alarm aan. Deze valt ook niet meer af. Homey opnieuw opstarten, batterij er even uit, of zoals in dit topic genoemd het learn knopje in dukken werkt helaas niet. (valt wel af, maar voor ik hem neer leg gaat het al weer aan)

Hier hetzelfde probleem ik heb 3 raam/deur sensoren en 2 beweging sensoren, ik krijg het sabotage alarm niet gereset.

oeps, vergeten te melden. Homey rade mij aan om de sensor te verwijderen. En daarna opnieuw aan te melden. Dit werkte. Maar fraaie oplossing is het niet. Als je de sensor al opgeplakt hebt kom je niet bij het betreffende knopje.

Is er ook een optie om dat sabotage helemaal uit te zetten voor de deur/raam sensor in homey? Hoe? :grinning:

1 Like