Fibaro implant Tank temperatuur regelen

Hi All,

ik heb een grote buffervat (tank) waarbij ik een verwarmings element wil schakelen op temperatuur.
Dit wil ik doen met een Fibaro implant met 3 sensoren (1 boven in de tank, midden en onderin).

Dus nu ben ik bezig met het schrijven van een advanced flow, nu loop ik tegen het probleem aan:

  • ik kan nergens kiezen als de temperatuur hoger IS dan X
    het enige wat je kan kiezen is al de temperatuur kleiner WORDT dan X of
    als de temperatuur groter WORDT dan.

ik wil namelijk voorwaarden van het schakelen van het element kunnen regelen, maar bij WORDT moet de waarde erlangs gaan terwijl ik wil dat als een waarde er is ik wil schakelen.
weet iemand hiervoor een oplossing ?

Gr Rini

Met logic kaarten?
Kaartje “is groter dan” of “is kleiner dan” is standaard aanwezig en te kiezen in de flow bij EN

1 Like

Als het vat een temperatuur heeft van 60 graden heeft zou “wanneer de temperatuur 60 graden is” altijd waar zijn en de flow telkens opnieuw gestart worden. Achter “Wanneer” moet een gebeurtenis/trigger staan, niet een toestand. (NB, kwestie van onduidelijke vertaling van het Engels naar het Nederlands, het kaartje is vertaald van When naar Als ipv Wanneer.)

Daarbij: als je een vat aan het opwarmen bent, kun je het verwarmingselement uitschakelen bij een temperatuur van 60 graden of bij een temperatuur groter dan 59 graden. In beide gevallen wordt uitgeschakeld bij een temperatuur van 60 graden, aannemende dat het vat opwarmt van af een lagere temperatuur. Deze laatste voorwaarde is robuuster, omdat ook uitgeschakeld wordt als de temperatuur 61 graden of hoger is.
Maar er bestaat een oplossing voor je wens:

1 Like

Beide bedankt, ik ga hiermee verder… ik denk dat dit het is :slight_smile:
gr Rini