Fibaro en transmit_complete_no_ack melding

Ik heb sinds een aantal dagen een Homey, heb mijn 2 Fibaro rookmelders en Ziggo box al kunnen koppelen. Nu heb ik om te wennen aan de apparatuur de Fibaro Double Switch 2 gekocht en deze aangesloten aan mijn 2 buitenlampen. Nu werkt het in eerste instantie prima. Echter als ik een flow maak, werkt het niet helemaal goed. Soms reageren de lampen helemaal niet, en een enkele keer krijg ik de volgende melding:

transmit_complete_no_ack

De Fibaro is wel geplaatst aan de andere zijde van de woning tov de Homey. Homey staat in woonkamer, de Double Switch 2 in bijkeuken. Kan het zijn dat ik nog te weinig schakelaars heb? Of versterkt z-wave elkaar niet? De rook melders zijn ook van Fibaro, maar die hangen in de hal en op de eerste verdieping.

Alleen met stroom voorziene apparaten zullen het mesh system vergroten, dus jou rook melders zullen geen data door sturen (zou ook erg slecht zijn voor het batterij leven).
Homey’s bereik is niet zo heel groot (voor de meesten ligt dit rond de 8 meter in direct zicht), aangezien er dus een buiten muur tussen zit (?) zal dit een stuk lager liggen, misschien het voor jou dus net op het randje zit.
Meer onder stroom voorziene apparaten kunnen dit wel inderdaad verbeteren.

Transmit_complete_no_ack = het is verzonden, maar Homey heeft niet (optijd) het signaal terug gekregen dat het ontvangen is.

Dank voor uw antwoord. Maakt het uit of ik bijvoorbeeld slimme stekkers van een ander merk pak dan Fibaro voor het vergroten van het mesh? Neem dan wel aan dat het z-wave protocol moet zijn.

Nee in theorie zou het niet uitmaken welk merk je neemt, als het inderdaad maar wel z-wave is.

Wat ik tot nu toe wel merk (heel af en toe een bericht langs zie komen) is dat het een beetje verschilt per gebruiker dat het ene merk wat slechter werkt dan het ander, maar dit gaat dus beide kanten op, bij de ene het ene merk geweldig, de ander het andere merk geweldig, en weer bij anderen beide merken goed werken.

Ik heb exact hetzelfde probleem met Fibaro switch2 die wel op stroom is aangesloten. Afstand tussen Homey en switch is 10 meter. Oplossing is de switch een tijdje van stroom af te zetten en dan doet hij het weer een paar dagen tot een week. Dit is werkelijk om knettergek van te worden…
Toch wel duur spul wat kennelijk niet fatsoenlijk wil werken. Maar ligt het nu aan Homey of aan Fibaro?
Ik was juist met mijn KAKU materiaal overgestapt op Z-wave omdat ik dacht dat dit betrouwbaarder was. Kennelijk niet dus.

En als je je Homey naast de switch zet, doet hij het dan wel?

1 Like

Ik heb hetzelfde probleem. Zelfs bij een afstand van minder dan 1 meter tussen de bridge en de Walli switch geeft de app in Homey een rode driehoek met uitroep teken en deze melding. Dit is mijn eerste device en ik had verwacht dat een afstand van 10m in dezelfde kamer geen probleem zou zijn. Nu krijg ik het zelfs niet op korte afstand werkend. De developer tool zegt dat de node bereikbaar is.