Fibaro2 / LED knippert of valt uit

Goedemorgen allemaal,
Sinds 3 mnd heb ik de gewone Homey in gebruik. Rustige start gemaakt met het bouwen van flows. Ik behoud echter problemen met enkele flows waarvoor ik graag jullie advies wil vragen:

Probleem 1: 1x Coolcam PIR / 1x iCasa switch/ Domme dimbare LED lamp. Triggert bij beweging icm luxewaarde. Deze trigger is onvoorspelbaar. Hoe kan ik onderzoeken of het probleem in de verbinding zit, of misschien wel in de settings (bijv lamp gaat na 20 sec uit, maar wanneer PIR na 30 sec opnieuw beweging detecteert kan het zijn dat de lamp niet aangaat)?

Probleem 2: 1x (andere) Coolcam PIR / 1x Fibaro 2 dimmer / Fibaro Bypass / 4x dimbare LED R7S / 1x pulsdrukker. Meerdere keren gekallibreerd. Lampen zijn vanaf begin al zenuwachtig geweest, kunnen wat knipperen. Maar er zit totaal geen patroon in. Nu echter sinds een paar dgn dat de lampen helemaal niet meer aangaan. Af en toe knipperen ze, maar dat is echt maar 3x op een dag of zo. Tijdje terug ook gehad. Opnieuw gekoppeld, ging maar even “goed”. Bleven zich sowieso zenuwachtig gedragen. Als ik de Fibaro dimmer via de Homeyapp wil bedienen krijg ik de volgende melding: TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK. Na wat speurwerk lees ik dit over deze melding: “Transmit_complete_no_ack = het is verzonden, maar Homey heeft niet (optijd) het signaal terug gekregen dat het ontvangen is.” Correct?

De Fibaro dimmer zit verder pal naast een andere Fibaro 2 dimmer (zonder bypass). Creeren de fibaro dimmers een mesh? Ze worden gevoed toch? Ik begrijp dat de PIR ivm batterijvoeding geen mesh bouwen.

Anyway, de “spanning” hier in huis loopt aardig op als vrouwlief zich weer eens stoort aan de niet geactiveerde, knipperende of niet werkende lampen en dan met wat kaarsjes licht in de duisternis brengt…Homey krijgt natuurlijk de schuld (en dus ik).

Ik hoop dat ik voldoende heb kunnen uitleggen wat er speelt. #newbie
Dankjewel!

Wat betreft het transmit probleem. Deze even doorlezen
Fibaro/Z-wave probleem (unsecure include)

Dankjewel voor je snelle reactie, ik lees dat hiermee jouw ppl is opgelost. Ik ben echt mega newbie en als ik de instructies lees dan heb ik al meteen kortsluiting in mijn bovenkamer… :frowning:

Daar gaat je WAF

Mijn WAF?

Helaas is er geen andere oplossing.

Dank je. Ik ga het testen!

Dit is dus alleen de oplossing voor de verbindings problemen. Het knipperen heeft een andere oorzaak

Al is de titel van dit draadje leuk verzonnen, is het misschien beter om deze te veranderen naar een titel passend bij het onderwerp. Dat zoekt makkelijker voor andere gebruikers.

als-de-vrouw-het-vertrouwen-begint-te-verliezen

Tijd voor een andere vrouw?

Hahaha. Hier ook wel eens last van :joy:

1 Like

Dat knipperen, is dat op vaste tijden, b.v. 23:00? Dan heb je last van het signaal dat op de netspanning zit om meters om te schakelen van hoog naar laagtarief en omgekeerd, of voor het aan en uitzetten van straatverlichting. Niet veel aan te doen, behalve afwachten. Dit wordt over enige tijd afgeschaft omdat het een achterhaald systeem is. Veel dimmers op led hebben er last van, bij gloeilampen was het nooit een issue.
Mijn WAF steeg toen de Homey er niets aan kon doen.

Dank je. Nee niet op vaste tijden.
Ik heb wel het idee dat wanneer bijv de wijnkast aanspringt dat hij dan wat knippert. Maar durf het niet te zeggen. Is er wellicht een manier om dat te meten?

Titel aangepast, dank.
Vwb dat knipperen; zou het te maken kunnen hebben met een ander apparaat wat aanspringt (wijnkast bijv.) en dan een piekbelasting veroorzaakt? Is dat te meten?