Fibaro dimmer 2 werkt niet goed

Goedemiddag,

Hopelijk kan iemand me helpen met het probleem dat de Fibaro dimmer 2 niet goed werkt.

Set up
Fibaro dimmer 2 (onlangs gekocht)
Homey Pro (onlangs gekocht)
Lamp: Lucide Vidal hanglamp dimbaar (van die ringen)
Geen by pass

Als de dimmer kalibreert doet de lamp precies wat het zou moeten doen: hij gaat aan en uit en dimt heel mooi van ‘bijna uit’ naar ‘volledig aan’ heen en weer.

App bediening
Maar als je de dimmer vervolgens bediend met de Homey app kan hij alleen 0% of 100%. Als je het balkje schuift naar 50% of iets dergelijks verspringt het direct weer naar 100%.

Schakelaar bediening
Met de schakelaar(pulsdrukker) functioneert het ook niet. Als je eenmaal klikt dimt de lamp een fractie van een seconde en gaat vervolgens weer vol aan. Als je de schakelaar ingedrukt houdt gaat de lamp uit. En als je dan nog eens drukt gaat hij weer aan. Van dimmen is verder geen sprake.

Ik kan me niet voorstellen dat het een hardware probleem is omdat het kalibreren fantastisch gaat. Ik vermoed dat het instellingen zijn die niet goed staan. Maar heb gewoon de fabrieksinstellingen.

Wie weet het? Dank alvast.

Het lijkt er op dat de ingang van de dimmer niet voor puls-drukker maar voor schakelaar ingesteld staat, dat kan je aanpassen bij Geavanceerded instellingen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gecheckt en hij staat wel op pulsdrukschakelaar ingesteld.

Goedenavond,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ook Homey Pro en Fibaro Dinmer 2 met Bypass op 30 kleine dimbare led spotjes.

Het vreemde is dat het voorheen een jaar lang wel werkte en nu (nadat ze een paar uur van het stroom zijn geweest) alleen nog maar 0% of 100% simt via de schuifregelaar in de app van Homey.

Als iemand dit ook heeft gehad en heeft kunnen oplossen hoor ik het ook graag.

Ik heb alle tips van het forum mbt geavanceerde instellingen al geprobeerd, maar kom helaas niet verder.

Ik heb het gevonden. Ben een beetje met parameters gaan experimenteren en nu werkt het. Ik heb mijn parameters in screenshots bijgealoten