Fibaro dimmer 2 incl bypass, licht blijft flikkeren

Ik heb hier een 220v led strip van 18 meter, voorzien van SMD2835 led, verbruik 9,1w per meter, voor het gemak max 180w dus.
Deze zat eerder op een snoerdimmer met slim stopcontact, maar deze was dan niet op afstand te dimmen, en als je hem erg zwak zette, flikkerde de strip.

Dus Fibaro dimmer 2, incl bypass besteld.
Eerst aangesloten zonder bypass, strip blijft dan branden, en flikkert.
DUs met bypass, strip gaat aan/uit maar flikkert nog steeds iets.

Bij flauw/zwak branden is het nauwelijks waarneembaar, maar toch net iets aanwezig.
Zet je hem feller, word het flikkeren duidelijker zichtbaar.

Ik heb al zitten spelen met parameter 38, je ziet wel iets verschil, maar ik krijg het niet weg.
Met parameter 30 op 1 is het flikkeren, weg, maar gaat de stip uit zodra je hem iets feller zet.

Iemand anders nog tips ?

Heb je hem wel op nieuw gekalibreerd met de baypass?

Ja, diverse keren.
Ook een paar keer verwijderd uit de homey, volledige reset en opnieuw begonnen.

Ik heb hem aangesloten zonder schakelaar.
Zowel als 2 draad, als 3 draads aangesloten gehad.
Waarbij de 3draads manier de meeste flikkering gaf.

Nu heb ik hem op 2 draads, en als je hem dan op 2% zet, zie je eigenlijk geen flikkering, zet je hem op bv 15% en je kijkt naar de strip zie je het niet, maar kijk je er naast, dan zie je hem wel flikkeren.

Het betreft overigens een 18 meter lange ledstrip, 220v, met smd2835 leds, 120 stuks per meter, opgegeven verbruik is 8,9w per meter.

Ik denk dan dat je led driver moeite heeft om de strip te dimmen

Je bedoelt de Fibaro Dimmer module ?
Want verder is de strip 220v, dus geen driver o.i.d.

Dat heeft ie als het goed is wel maar is mee gesoldeerd in de strip. 220v led bestaat niet

Wat zijn de specs van de strip? Is hij überhaupt dimbaar? Aangezien je aangeeft dat hij met de snoer dimmer ook al ging flikkeren.

Heb je geen RGBW controller nodig ipv een Dimmer om een ledstrip aan te sturen?

Alleen als het een RGB(W) strip is, lijkt me.

Het is geen rgb strip, enkel warm wit.
120 leds per m, smd2835 leds.

En ja de strip is dimbaar, is origineel ook met dimmer in snoer geleverd namelijk.

Kun je niet even een URL geven naar een productpagina?

nee helaas,
enige info is wat hierboven stond, dat heb ik van het label wat eraan zat.

Ik denk toch dat de led strip het niet zo leuk vindt om "heel diep"te dimmen

Het enige wat ik nog kan bedenken is het minimale helderheid niveau te verhogen tot hij niet meer flikkert.
De volgende methode heeft voor mij ook al een keer gewerkt

Dim de strip op 1%
Ga dan naar de geavanceerde instellingen van je dimmer.
Verhoog dan het minimale helderheid niveau met 1 tot hij niet meer flikkert.

Dat is nou juist de grap…
Als ik hen op 1 tot ongeveer 9% zet. flikkert hij nauwlijks tot niet.
zet ik hem feller san begint hij steeds erger te flikkeren hoe hoger hij staat.

Ook contact met de leverancier van de fibaro modules, die geven aan dat de strip wellicht te lang is. Hun vragen mij te testen met 10m.
Maar dat gaat helaas niet, daar hij uit 1 stuk is, en verwerkt zit in een lichtrand langs het plafond.

Even nog voor de duidelijkheid: heb je nu helemaal niks meer zitten tussen de Fibaro en de LED strip? Want er moet volgens mij sowieso nog altijd een gelijkrichter tussen zitten (dat witte kastje in het snoer):

Klopt, er zat niks meer tussen.

Ik heb de originele dimmer er weer even tussen gezet, gewoon op aan zonder dimm.
Maar dan draai ik het effect eigenlijk om.

op 40 tot 100% brand hij goed. daaronder begint de strip te knipperen als een stroboscoop, dat kan je geen flikkeren meer noemen.

zonder bypass blijft hij dan flauw branden.

Ook nog even getest met de originele dimmer op 50%… maar dat gaf ook geen verbetering.

Ik ga er dan maar vanuit dat het aan de ledstrip zelf ligt. helaas geen andere om mee te testen.

Ik moet voor de andere zijde van het plafond nog een kortere hebben, zal die eens bestellen om te zien of het dan goed gaat.
zoja, kan ik die van 18m splitsen in 2 van 9.

Als je er verder niks tussen hebt zitten, zit die gelijkrichter in de originele dimmer. De kans is groot dat twee dimmers na elkaar problemen oplevert (ook al zet je de ene dimmer op 100%), maar er bestaat ook een kans dat de Fibaro dimmer zonder die gelijkrichter problemen ondervindt.

inderdaad, zoiets zal het zijn.
Maar heb geen zin er verder aan te prutsen.

Ik heb inmiddels een andere strip besteld, gelijk maar in rgbww en incl alle benodigdheden.

gaat deze module verhuizen naar de slaapkamer.
Bedankt voor het meedenken !!