eWeLink devices werken niet meer in Homey Pro na upgrade 12.9.1

Vanmorgen kreeg ik de melding dat mijn Homey Pro was geupgrade naar 12.9.1. Al mijn eWeLink devices staan nu met een foutmelding. Als ik er op klik krijg ik de melding ‘token refresh failed’ .
Als ik de eWeLInk App op m’n iPhone open zijn de devices gewoon online en te bedienen. Er lijkt dus niets aan de hand met het netwerk of de devices.
Ik heb al geprobeerd om de eWeLink app in Homey te resetten en ik heb Homey pro al opnieuw opgestart zonder succes.

Hebben meer mensen last van dit issue?

Alvast bedankt,

Ronald Groenestein

Wellicht een gelijk probleem als bij deze??? (Doorlezen tot beneden)

Allereerst, de vreemdste fouten die vlak nĂĄ een firmware update zijn ontstaan, lossen vaak op door Homey even 10 min. stroomloos te maken.

Zo niet:
Even naar de apparaat settings gaan van 1 van de ewelink apparaten, en dan Geavanceerd > Probeer te repareren.
Als het goed is wordt je dan gevraagd om nog een x in te loggen

Tip:
Je kunt auto updates uitzetten, om dit soort “verrassingen” tegen te gaan.
Op de tijdlijn verschijnen dan meldingen over nieuwe updates.

Dank voor het mee denken. Hier zijn inderdaad ook een aantal zaken die niet meer werken na de software update van Homey. Ik lees alleen niet wat hier de oplossing is geweest de persoon geeft aan dat het plotseling weer werkte. Wel een beetje slordig van Homey om slecht geteste updates zomaar uit te rollen.

Ik heb een andere update gerelateerde vraag. Klopt het dat een lopende flow stopt als er een update is? Ik heb nl een flow die de het warmwater op mijn warmte pomp ‘s avonds uitzet en hem overdag weer aanzet zodat hij ‘s nacht niet staat te brommen en het warme water zoveel mogelijk met zonne energie wordt gemaaakt. De flow werkt: zet uit om 23 uur, wacht 10 uur, zet aan. Gisteravond dus geen warm water, wel uitgezet maar niet meer aan. Klopt mijn conclusie dat dit het gevolg is van de update?

Hoi Peter, bedankt voor het mee denken. 10 minuten stroomloos maken van de Homey heeft inderdaad de oplossing geboden. Het werkt nu weer. Vreemd dat een reset dat niet kon oplossen. Ik zet uit security beweging altijd automatische updates aan maar bij Homey is het misschien verstandig om het uit te zetten en na een update eerst even te zien of mensen problemen hebben met de update.

@Frank_Van_Oostrum afhankelijk van welke “wacht” funktie je gebruik maakt. Als het de originele wacht kaart is van Homey, die stopt en gaat niet verder als Homey opnieuw is opgestart.

Dan kan je beter de app Chronograph gebruiken. Die telt weer verder na een onderbreking.
Maar als hij altijd om 23:00 uitgaat, waarom dan niet gewoon weer aanzetten, 10 uur later, dus zonder timer een flow starten om 9:00.

1 Like

Graag gedaan

Het is geen Windows systeem :wink:
Ik installeer meestal iedere update vrij snel, maar dan als het mij uitkomt en ik tijd heb om dingen die niet meer goed gaan te repareren, of de hele update even ongedaan maken tot er meer bekend is

Dat is het voordeel van offline backups: vlak voor de update maak je nog een backup. Gaat er iets niet goed na de update, en is het niet te fixen, zet dan die backup met de “oude” firmware weer terug.

Dat doen ze al zolang ik Homey ken, het heet Experimentele firmware updates cq. Release Candidates.
Mensen zoals jij en ik kunnen dat installeren om te zien of er geen foutjes in voorkomen.

Et zijn geloof ik 800 (of meer) apps, en een veelvoud aan apparaten waar iets mis mee kan gaan.
Het is “dus” onmogelijk om alles gladgestreken te hebben vóór het publiceren van de live versie.
Tenzij er meer mensen de RC versie gaan installeren.
Maar ja, als je geen test- of reserve Homey hebt, is dat meestal weer geen goed idee.
Iets met kip ei!

Geen idee op welke basis er besloten wordt om een RC uiteindelijk tot live firmware te promoten.

Firmware updates worden hier aangekondigd:

Deze worden gewoonlijk vrij vlot naar dit forum topic gekopieerd, waardoor je een alert kunt krijgen.

Hier is het firmware overzicht:
https://firmware.athom.com

Hoi Mike, dank voor je reactie, maak er nu inderdaad een extra losse flow van. Ik had me dat dat nooit gerealiseerd dat dit kon gebeuren; het heeft ook een half jaar probleemloos gewerkt. Ik vindt het iets eleganter om niet allemaal losse flows te hebben. Ik wou alleen even een bevestiging dat het waarschijnlijk hieraan lag anders moets ik uitzoeken wat dan de oorzaak was.

Moet nog even checken of dit ook bij andere flows kan spelen.

Als je advanced flows gebruikt kan je in ieder geval de aparte flows wel op 1 canvas kwijt. Behalve als je gaat verwijzen naar een andere flow.
Zo blijft het wel allemaal bij elkaar.