Kun je een accu van een ander merk toevoegen?
Paul, hoe heb je de accu in dit overzicht gekregen?
Welk device heb je opnieuw aangemaakt?
@HansNouwens is het gelukt?
Staat er bij jouw in het plaatje wel data bij “batterij”?
Bij mij een streepje geen getallen…
ja, het is nu gelukt.
In de AlphaESS app instellingen de AlphaCloud appID en AppSecret ingesteld.
Daarna kon ik de apparaten toevoegen en verschenen ze inderdaad in het energieoverzicht.
In het plaatje van het huis een streepje voor kWh Batterij. Ik krijg een Grid meter, en twee VM1000 objecten. De grid meter toont niet het vermogen wat de (ander) P1 meter wel toons. Morgen overdag nog maar eens kijken. Dank voor je hulp Paul.
Dat is bij mij ook dde “P1 meter” toont wat de batterij levert/laad, en het verbruik (verlies) van de EvaPower.
Verlies is omzetten van AC naar DC en vise versa.
Ik heb intussen de SolarEdge en de EvaPower in Homey Pro weten te zetten en wil de EvaPower eigenlijk gaan laden indien SolarEdge aangeeft dat er genoeg te leveren is.
Nu beschikt de EvaPower over een aantal slimme modussen voor laden en ontladen.
Maar deze schijnen de prioriteit te hebben boven de instellingen in de Homey flow.
M.a.w. er valt dus niet veel voor laden/ontladen in te stellen via een flow.
Heeft iemand al een mogelijkheid weten te vinden om via een flow de modus in de EvaPower te wijzigen?
Oh ja, EvaPower heet voortaan Zinvolt ![]()
Hebben andere EvaPower gebruikers met de Homey App, ook “last” dat het bij de Energy tab niet goed gaat?
De EvaPower batterij staat ook bij “Slimmemeter” terwijl dit uitgevinkt staat.
Nu kloppen de energy waardes niet.
Mooi gedaan! Blij mee!
Heeft er toevallig al iemand een flow gemaakt in homey om de batterij te laten starten met laden of ontladen aan de hand van het dynamische tarief.
Ik heb wel het flowkaartje van de energy maar ik snap de flow kaartjes van Zinvolt / AlphaESS niet goed om de batterij te laten gaan laden of ontladen
heeft er iemand hier een voorbeeld van??