Ervaring slide gordijn systeem

Heeft iemand al slide in huis,

-Werkt het systeem goed
-is positiebepaling mogelijk
-zijn de gordijnen nog met de hand te bedienen

Alvast bedankt

Nog geen ervaring mee. Maar je zegt in je bericht “werk hier goed” heb je hem dan al? En van waar de verdere vragen?

Hey Ruud,

M’n excuus
Ik heb nog geen slide, was een typ foutje

Ik heb er wel een (na drie jaar geduld), maar nog niet geïnstalleerd…eerst mijn flows voor de koffiemachine voor elkaar krijgen, zodra ik met de Slide verder ga, hou ik je/jullie op de hoogte.

Ja werkt goed
Ja positie bepalen werkt
Ja je kan handmatig doen

1 Like

T zelfde
Vanavond op een rechte rail van ca 3m gemonteerd binnen ca uurtje na unboxen. T werkt en ook met de hand of vanuit slide app of Homey.

Zo te horen moet ik eens gaan sparen haha :joy:

Ik heb ze inmiddels al maanden hangen, en ben ook verantwoordelijk voor de app voor Homey.

Ik kan niet anders zeggen dan dat er 2 Kickstarter projecten zijn geweest die ik heb gesponsord en waar ik echt 100% tevreden mee ben. Dat zijn Homey en Slide geweest.

Ik laat m’n gordijnen al een paar maanden via Homey automatisch open en dicht gaan. Ik heb het zelf gecombineerd met een Neo Coolcam doorsensor om te zien of het raam niet open staat; dan kan het gordijn niet automatisch dicht namelijk.
Ik trek 's morgens de gordijnen in de slaapkamer met de hand open met gebruik van de ingebouwde (optionele) functie om met 1 rukje aan het gordijn, deze te openen. Dat doe ik 's avonds ook wel eens als tijdens zonsondergang het raam nog open stond, om ze dicht te doen.

In de werkkamer heb ik dat uitgeschakeld, zodat je het makkelijk met de hand half open kunt trekken.

Grote aanrader in elk geval! Ik zag overigens dat er een aantal op Tweakers Vraag & Aanbod te koop stonden, bespaart wellicht wat geld…

Dat klinkt veelbelovend, dan heb ik een vraag…

Is het mogelijk om met homey bijv 20% -40% -80% -100% te sluiten/

Traploze positie bepaling dus …


Dat kan

Oh mooi, nu ben ik echt verkocht :sweat_smile:

1 Like

Ik heb hier thuis gekozen voor de gemotoriseerde gordijnrail van Forest Shuttle. Deze is heel stil, en het werkt goed met Homey. Is ook met de hand te bedienen door even aan het gordijn te trekken, dan gaat hij automatisch open of dicht.

1 Like

Ik heb ook naar de Forest Shuttle gekeken, lijkt mij een goede optie.

Er is een Nuland winkel in Eindhoven Woensel waar je het werken kan zien.
Ook hebben ze Sunway en Luxaflex die met Homey werken.
Sunway is echt cool en modern maar… kost ong 800 eur met motor etc voor een gemiddelde raam.

Ik heb zowel Slide als Forest Shuttle. Als je een rechte rails hebt dan is de Slide helemaal prima en zou dit m.i. de meerkosten van een Shuttle systeem niet rechtvaardigen. Maar heb dus ook een Forest systeem omdat dit gordijn een bocht heeft.

Heel, héél soms werkte Slide niet (zo eens in de 3-4 maanden), heb dan het gevoel dat ie intern vastloopt of zo want een simpele PTP van Slide is dan voldoende. Had trouwens ook issues met de Z-wave versie van Forest, deze blokkeerde (fysiek) dan helemaal en kon niet handmatig open en dicht gedaan worden. Heb zelfs een nieuwe motor toegestuurd gekregen van Forest maar die had hetzelfde. Zou met de Z-wave connectie met Homey te maken kunnen hebben, ik ben toen overgestapt naar de RF aansturing en sindsdien geen enkele vastloper meer.

Ik vind 700-800 euro simpel te duur voor het effect wat je ervan hebt.

Gelukkig zijn jullie tevreden met slide.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie ervaringen en ik wacht met smacht af op de slide die ik besteld heb.

Ik heb ook een Forest Shuttle en ben daar erg tevreden over, maar de slide zou ik graag uitproberen (die was er nog niet toen ik de Shuttle bestelde).

Klinkt goed allemaal hoor!
Vooral ook dat je maar 1 slide nodig hebt voor dubbele gordijnen (2 helften die elk naar een zijde openen en in het midden sluiten).

Heb in totaal 4 meter (rechte) lengte en dus 2 meter per zijde. Weliswaar vrij zware velours gordijnen.

Waar ik benieuwd naar ben: hoe zichtbaar zijn de draden? Zie je die erg hangen als de gordijnen open zijn?
Is dat voor iemand opeen foto te vangen wellicht?

@Henk_Renting, moet je wel flink zoomen om de witte draden te zien :wink:

Ziet er strak uit! Hangen dus niet echt door of zo?
Nice!