Heb 3 slides nu ~ een half jaar en ik moet zeggen dat ze goed functioneren. Zowel via app, homey als met de hand.
Wanneer je de gordijnen vanuit het midden opent (jou situatie) dan is alle mechanica, behalve de draden dan (die worden voorzien van continue spanning/trekkracht door een veer in een van de karren die je aan je gordijn monteerde en hangen dus niet zichtbaar door) onzichtbaar verscholen achter de gordijnen.
Al ziet de motor er wel gelikt “apple-ish” uit.
Ik gebruik ze icm rails van de Ikea van 10 jaar geleden en paste prima.
Als iemand m wil kopen, homey/Athom heeft ze op hun eigen site in de aanbieding
https://homey.app/en-us/store/product/slide-smart-curtains/
Succes
Hier ook een tevreden gebruiker (heb hem nu een maand of 4). Gebruik hem voor vrij zware dubbele gordijnen en werkt zonder problemen. Enige is dat wanneer de motor meer krijgt moet zetten hij soms een tikkend geluid geeft. De heren van Slide geven aan dat dit een bekend ding is wanneer slide meer kracht moet leveren en toch “snel” moet sluiten/openen. Er komt een firmware update aan waarmee je de snelheid kunt aanpassen en dan zou het opgelost moeten zijn.
Buiten dat dus een zeer tevreden gebruiker hier van Slide.
Heb de Slide vandaag ook geïnstalleerd. Mooie deal op Tweakers Vraag & Aanbod (staan nu ook nog 2 op voor 200 euro in Utrecht).
Moet zeggen dat de installatie te doen is, als je beetje technisch inzicht hebt. Zo niet, dan is het toch wel een gedoe hoor. Mijn eega had het niet gekund… 
Dat kwartier red je zeker niet. Heb bijv een gordijnplank voor de gordijnen en dat soort dingen maakt het meteen lastiger. Maar te doen dus.
Werkt verder perfect! Vrij zware velours gordijnen, maar gaat in de middelste stand al prima! Dat tikkende geluid merk ik idd ook.
Integratie met Homey is ook een eitje, nu nog ff wat goede flows maken…
Voorbeelden zijn van harte welkom! Vooral die icm met een wake-up functie (wil mijn Philips Wake Up light vervangen.
Werkt het ook als de gordijnen 1/3 om 2/3 sluiten? (Schuifpui) en dus niet ihm.
Duidelijk 
Met vriendelijke groet, Rolf
Werkte altijd perfect, maar sinds vandaag werkt niks van mijn 3 slides met Homey Pro. Zijn er meer met dit probleem?
Zie https://innovationinmotion.nl/
en zie verder in dit topic, bijvoorbeeld vanaf hier [APP][Pro] Slide - Automate your curtains - #170 by Henk_Renting
Heb je Je Slides omgezet naar de Local API?
Ik heb nooit de local API gebruikt. Enkel de Slide app in Homey voor het koppelen. Het probleem is dat ze alle 3 bij mij op 5 meter hoogte hangen.
Zojuist even naar jouw link gekeken, maar moet ook voor API de reset knop gebruiken.
Ik kan niet makkelijk bij de reset knop zonder ergens een ladder te regelen.
Ik was benieuwd of de rest van alle Slide icm Homey gebruikers die niet via API werkt maar via de app in homey ook ineens geen reactie meer krijgen van de Slide motoren.
Mijn Slide werkt nog perfect, maar wel via local API. Via de cloud werkt er niks meer.
Ben bang dat je echt een ladder zal moeten gaan zoeken…
Hoewel: ik lees net dat er via Robbshop wellicht mogelijkheden zijn.
Heb er echter geen ervaring mee. Dus ook geen idee of je je Slides opnieuw moet connecten of iets dergelijks en daarvoor alsnog de ladder op moet…
Zie:
en:
ja hier ook sinds eergisteren. Zal toch even via de local api aan de slag moeten ben ik bang.
Dag James, hier werkt de Slide na het overschakelen in de Lokal Api modus weer prima in de Slide app. Wat niet lukt is de Slide toevoegen als nieuw apparaat in de Homey Pro. Er wordt geen Slide gevonden. Heb jij misschien de oplossing?
hier werkte dit eigenlijk direct. Mogelijk even de slide app opnieuw installeren op de homey?
ik neem aan dat beide (slides en homey) op hetzelfde wifi zitten?
Ja, dat alles geprobeerd zonder resultaat. Slide is aangesloten via Wifi en Homey via de ethernetadapter. Vreemd is wel dat ik bij ‘Inzichten’ in Homey wel de activiteit van Slide zie zoals het CPU gebruik etc. Maar goed, Slide werkt netjes via de app in de locale mode. Jammer dat dit niet in Homey kan worden geprogrammeerd.
Wat voor mij werkte, @Jan_Van_Oort:
De Slide een tijdlang (een dag?) in Cloud API zetten en daarna weer terug in Cloud API.
Hiervoor druk je 2x snel op het knopje onderop je Slide (met bijv een paperclip).
Als de LED 2x knippert staat ie in Cloud API en als ie 5x knippert staat ie weer in Local API.
Met het 2x snel indrukken van dat knopje wisselt hij heen en terug tussen deze 2 modes.
Is dit nog vaker voorgekomen bij jou, @Jan_Van_Oort?
Bij mij gebeurt het nu regelmatig. Hij is dan nog wel te bedienen met de Slide Android app, maar Homey vindt geen nieuwe apparaten.
Mogelijk iets in de Homey app?
Nee, Slide werkt prima. Zowel op Homey als in de eigen app. Ik heb de open/dicht opdrachten ook via Homey geregeld. En dat gaat prima.