Enphase PV IQ gateway koppelen om overschot energie te bufferen in buffervat warmtepomp

Hoi,
ik onderzoek of Homey iets is in onze situatie:
Ik wil overschot PV als we terugleveren gebruiken om een Wolf CHA warmtepomp aan te sturen.

Ik vond de app Zonnepanelen App voor Homey | Homey
Luxtronik App voor Homey | Homey (kan nog alleen data inlezen, geen paramaters aanpassen. Alt= Home assistent App Wolf of Luxtronik koppelen maar dan zit ik met én Homey én HA…met alle bugs, upgrades van dien…

Over de zonnepanelen Enphase connectie: Wat is het beste koppelen aan de IQ gateway Standard of the IQ gateway metered? Of direct met de Enphase app api? (of doet de zonnepanelen app dat al?)
Ook kwam ik tegen:

dan sla je de homewizard p1 meter integratie over en ga je direct emten in de Homey pro?

Ik heb het hier opgelost met een homewizard KWH meter tussen de panelen en stroomnet hangen.

De homewizard kWh meter is eenvoudig te integreren in homey(homewizard app)en geeft elke 10sec de werkelijke opbrengst van de panelen weer.

Middels flows kan je eenvoudig bv een warmtepomp aansturen mits deze ook geïntegreerd kan worden. In homey.

Dank!