Energiemeter met 16 spoelen (ervaring gezocht)

Ik ben opzoek naar extra energie meters, zodat ik de airco, wasmachine, Jacuzzi goed kan zien wat het verbruik is. Nu kan je losse din-rail componenten plaatsen, zoals de Shelly Pro’s etc voor € 60,- per stuk.

Maar nu zie ik op internet ook kastjes die 16 spoelen hebben en dan kan je veel meer tegelijk meten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

19 klemmen! Die kende ik nog niet, ik dacht dat 2 klemmen de max was.
Heb de link even opgezocht voor je:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008053391088.html

Zou in theorie moeten werken met de Tuya Cloud community app + RAW commands workaround

Nadeel van Tuya wifi: werkt enkel via de cloud.
Nadeel van stroom klemmen: past vaak letterlijk niet in een dichtgeschroefde automatenkast of wat voor kast(je) dan ook.

Ik gebruik veel 16A zigbee tussenstekkers om het vermogen en energie te meten van afzonderlijke apparaten.
Deze kosten ~€10 , vaak met korting als je er meerdere tegelijk koopt.
Al met al zijn 19 tussenstekkers iets duurder, maar werken wel helemaal lokaal en zijn supersimpel te plaatsen bij gestekkerde apparaten.