Energielink HomeWizard

Help help, mijn EnergieLink van HomeWizard heeft altijd gewerkt, maar nu geeft Homey Pro aan dat er geen EnergieLink is. Het apparaat al verwijderd en weer toegevoegd. Dat lukt. Enkele seconden schijnt het goed te gaan, en dan weer het “uitroepteken” en weer de melding dat er geen EnergieLink is. De Energielink ook al van de P1 aansluiting en spanning losgemaakt en weer opnieuw geprobeerd. Het IP-adres klopt.
Heeft iemand een oplossing?

Check in de Energy app op je mobiel even onder Instellingen - Meters - P1 Meter - Meter instellingen of de Lokale API actief is. Deze wil na een update nog wel eens uit gaan staan.

Je kan beter je vraag hier even stellen, dan blijven alle vragen bij elkaar.

Vreemd dat hierboven staat dat Link niet wordt ondersteund. Hij heeft via de Homey waarop HomeWizard geïnstalleerd is steeds gewerkt. En nu opeens niet meer. Ik heb geen P1 dongel.

Heb je het in dat topic dan al gevraagd? Mijn Energylink werkt nog steeds zonder problemen.

A question for the developer of the homewizard app.

the energielink is given me from time to time a quastionmark with the message unavailable, (for 3-10) seconds.
Can this be solved in the app software, ?

@Tom_Koole https://community.homey.app/t/app-pro-nl-homewizard/71211

mijn vraag gaat over de oude energielink,

Dan heb je een wifi connectie probleem met je Homewizard (timeout).
Bekend probleem van de brakke wifi chip in de hoofd unit van Homewizard.
Code technisch kan ik er weinig mee. Je zal fysiek moeten schuiven, draaien, verplaatsen van de unit. Of zoals ik een aparte wifi accesspoint die ALLEEN je Homewizard bediend.

Ok, bedankt voor de uitleg, maar wat bedoel je met een aparte wifi acces point ?

Een accesspoint waarop je Homewizard alleen op verbonden is, geen andere tablets of telefoons etc.

Iedere 10 min restart van de app, is geen elegante oplossing, maar in mijn geval krijg ik nu bijna geen foutmelding meer. het uitroepteken in de favorieten icoon van energielink is soms nog 1 seconde zichtbaar.

Energylink word 1x per 15s uitgelezen, dat betekend dat je Homewizard/Energylink regelmatig dus geen antwoord geeft op een poll van 1x per 15 seconden. Na die 15 seconden (foutmelding/timeout) wordt zie je idd een uitroepteken die bij een volgende poll weer actief gezet wordt dat deze weer ok is.
Helaas is de Energylink erg oud/gedateerd (2014) dus met de huidige wifi technieken en accesspoints wordt het steeds lastiger om het tot een stabiel geheel te houden.

Ok Jeroen, Ik ben al een tijd bezig om de functies van homewizard over te zetten op andere systemen.
zit nu alleen nog 1 thermo Hygro op , die niet in flows gebruikt wordt , 1 waterlekkage sensor en dan nog mijn energie verbruik elektrisch, welke volgende week overgaat op een nieuw systeem,
Toch fijn dat er een app is voor homey, voor de mensen die op de nieuwe apperatuur zitten van Homewizard.

bedankt voor de adviezen van de afgelopen jaren ,en succes met de verdere ontwikkeling.