Electrisch bedienbare vouwgordijnen Novo

Ik heb op dit moment alles nog van kaku, incl. de ics2000, echter ben ik voornemens over te stappen naar Homey. Ik wil namelijk mijn novo motor incl afstandsbediening van mijn vouwgordijnen gaan bedienen met de Homey. Met de ICS 2000 lukt dat dus niet, is er iemand hier die daar ervaring mee heeft om dit wel te kunnen doen met Homey. Ik neem aan dat wanneer dit met de novo motoren lukt, dit ook met mijn zonnescherm moet gaan lukken.

Ik weet niet of ik hier linkjes kan en mag plaatsen en heb dus nu maar niet gedaan.
afstandbediening

ondanks dat de Nudeko vermeld dat deze met domotica werkt, is het vooralsnog niet gelukt met kaku, de foto van de motor staat op de bovenstaande site,

alvast bedankt voor jullie meedenken.

Ik kan in de app store geen apps vinden voor dit merk, dus de kans lijkt me niet zo groot dat het gaat werken met Homey.

Het beste kan je bij Nudeko vragen of ze een App voor Homey willen maken of dat ze de daarvoor benodigde gegevens (API) willen publiceren, zodat iemand anders een Homey App kan maken.

De beschrijving is erg onduidelijk, het zou ook nog kunnen dat er al een aansluiting op de motor aanwezig is voor het aansluiten van externe contacten voor besturing, wellicht staat daarover iets in de handleiding?

1 Like

Nudeko, daar zit met alle respect ern 74 jaar oudere man achter die weinig snapt van mn vragen, die hoop heb ik opgegeven, het betreft de d50626 motor van novo, ik dacht dat homey (bijna) alles kon kloonen, op de motor zelf zie ik niets komen 2 draadjes uit voor de voeding, meer niet

Homey kan juist niks klonen.

1 Like

Hmmm dus ook niet te adviseren om over te stappen maak ik daaruit op, huidige systeem werkt goed behalve dus de gordijnen, dus ga ik er niets op vooruit