Effektmåling varmepumpe (værbestandig)

Hei,
jeg er ute etter en effektmåler til varmepumpa. Stikket til varmepumpa er (selvfølgelig) utendørs. Jeg trenger altså en viss IP grad og den må fungere ned til minus 15 grader (helst mer). Jeg trenger ikke å kunne skru den av og på. Jeg vil helst ha en enhet som står i stikket utendørs framfor å ha noe ræl koblet opp i sikringsskapet. Siden den blir stående utendørs bør det jo være en protokoll med bra rekkevidde (433MHz?)

Noen tips?

Hilsen,
Øyvin Eikeland

Denne koster litt, men bør gjøre nytten Popp Utendørsbryter Z-Wave - Fjernstrømbryter Z-wave | Kjell.com

Leste brukeranmeldelsene: “Med Homey fungerer on/off, men rapportering om forbrukt energi oppdateres bare hver gang driveren eller homey restartes manuelt”

Synd.

Hilsen Øyvin

Se der ja, det er lurt å lese anmeldelsene helt. Det ser ut til å være god tilgang på utendørsplugger på Wifi, men lite på Zigbee/z-wave.

Hei igjen,
jeg finner liksom ingen plugger jeg har troa på. Den må tåle vær og ha bra effektmåling. AV/på funksjon er uinteressant.

Hva med å bruke en pille i en IP67 boks, og heller la varmepumpen være fast tilkoblet?

Hei. Det kan funke det. Har du en pille i tankene? Den må jo tåle et visst temperaturområde.

Jeg bruker vanlige neo coolcam smart-plugger (z-wave) til mine to varmepumper.
Ikke beregnet for utebruk i utgangspunktet, men har såkalt valmet tak så mine utekontakter er rimelig godt beskyttet mot vær og vind.
De ser ut til å tåle kalde temperaturer helt fint, så regner med dette går bra så lenge de ikke blir våte.
Disse rapporterer forbruk med intervaller ned til 30 sekunder.