Eenmalig notificatie sturen

Mijn koffiemachine loopt via een innr 120 die keurig s’morgens de machine en de verlichting aan zet, en na twee uur uit zet. Nu wil ik een push bericht krijgen dat de machine op temperatuur is (duurt ongeveer 20 minuten), dus 1200 watt energie zakt naar 30 watt (volgens de innr plug). Wat mij nou niet lukt, is om deze push eenmalig te versturen, de machine gaat nl na twee minuten weer energie gebruiken om de boiler(s) op temperatuur te houden… iemand een simpel flow idee hiervoor?

In de flow die de koffiemachine start zet je bij het DAN enable een flow na 25 minuten(de flow die we gaan maken) en start een flow na 25 minuten en 2 seconden(de flow die we gaan maken). Dan de flow; ALS deze flow is gestart, EN logica is lager dan 35, DAN stuur een push bericht, disable a flow(deze) na 2 seconden

Als de flow 1 maal is uitgevoerd, via een 2e flow deze uitschakelen. En om 2400 uur de 1e flow weer inschakelen.

Ik wil niet op tijd werken, maar op de energie dip die ontstaat wanneer op temperatuur, omdat die tijd variabel is( afhankelijk van kamer temp en of de machine eerder is aangeweest)

In dat geval enable een flow zonder delay

Een koffie machine die 20 minuten lang 1200 watt gebruikt? :scream: Dure koffie… :roll_eyes:

Als het een filter apparaat betreft zou ik gewoon de tijd opnemen hoelang die er over doet ,

Vervolgens een zandloper aanmaken en als die leeg is een notificatie sturen

Wel lekkere koffie!

1 Like

Pff, wat een ding… :stuck_out_tongue:

3 flows
Als stroomverbruik is kleiner dan 5watt (apparaat uit) activeer variabele ‘stuurbericht’
Als stroomverbruik is groter dan 1000 watt (apparaat warmt op) activeer variabele ‘stuurbericht2’
Als stroomverbruik is kleiner dan 50 watt en variabele stuurbericht is waar en variabele stuurbericht2 is waar, dan deactiveer variabele stuurbericht, deactiveer variabele stuurbericht2 en stuur een push bericht

Variabele stuurbericht zorgt ervoor dat het alleen verstuurd wordt als hij uit is geweest

Edit: gaaf apparaat!

Edit2: je kan ook de ‘verzamelingen’ app gebruiken ipv twee variabelen

Bedankt voor alle tips, ga morgen er lekker mee aan de slag… je moet wat over hebben voor een lekker bakkie! (Ik brand mijn bonen ook zelf, verser en dus lekkerder bestaat niet😋)

@TOOON Hier wat voorbeeld flows waar het naar mijn idee mee moet werken. Het heeft misschien nog de enige tweak nodig maar zo krijg je maar een melding. Door dat de ja /nee variabele veranderd kan hij maar een melding sturen omdat hij niet meer ‘‘waar’’ is zodra hij weer een melding wilt versturen na 2 minuten. Om weer een melding te krijgen moet je wel de plug opnieuw inschakelen

Dank je! Ga ik ook proberen👍