Flow voor uitgestelde "Start een flow" "

Ik ben voor een mede Homey gebruiker iets aan het uitzoeken en we komen er even niet uit.

Hij wil graag een flow gebruiken die de eerste flow start van een koffiemachine die zegt dat de koffie klaar is, als de koffie klaar is.
Het gedeelte dat er voor zorgt dat de flows voor de koffiemachine beginnen en dat hij klaar is dat werkt. Dit zijn de flows voor de wasmachine met aangepaste tijden.

Maar de koffiemachine heeft een eigen willetje en gaat zo nu en dan even aan en vraagt dan net zo veel stroom als dat de eerste flow ook heeft ingesteld met “als het vermogen veranderd”. Dus ''s nachts is spontaan de koffie klaar.

In Insight is te zien dat hij soms een piek geeft van 1000W.
Maar tijdens het koffie zetten geeft hij voor een paar minuten een grafiek weer dat varieert van Max 1000W tot minimaal 400W. Dat gaat steeds op en neer. Voor een paar minuten.
Ik zocht dus iets met een timer die In de gaten houd dat er bv minimaal 20 seconden een waarde van minimaal 400W word verbruikt en dat hij daarna de flow van de koffiemachine start.
Maar dat de timer niet steeds opnieuw word geactiveerd als het vermogen tussendoor weer even veranderd.

Bv dit
ALS vermogen veranderd
EN waarde is minimaal 400W
DAN Start een timer 20 seconden.

ALS timer is klaar
DAN zet… Logica op waar
DAN Start een flow. (de flow van het koffiezetten)

ALS Vermogen veranderd
EN Vermogen kleiner dan 300
EN timer loopt
DAN stop timer

ALS vermogen is veranderd
EN vermogen is groter dan 400
EN Logica… is waar
DAN

Ja, dan wat? Als de flows voor het koffiezetten al zijn begonnen hoeven de bovenstaande flows even niks meer te doen.

Na de laatste flow van het koffiezetten als de koffie klaar is zou ik de Logic… Waar weer op onwaar zetten
Zodat het met de volgende ronde weer werkt.

Denk ik te moeilijk?

Wie kan er tips geven?

Maar dan loop ik vast.

Ik weet het, niet wat je zoekt vermoed ik, maar even een quik fix.
Zet als voorwaarde
En…
Als de tijd tussen 07.00 en 21.00 uur is

(de tijd waarin er normaal gesproken koffie wordt gezet).

Oh ja, deze kan ook:
En…
Als niemand slaapt

Je kunt ook met de eerste flow, als het vermogen >500, start tweede flow met een vertraging van 20 sec, waarin je opnieuw de voorwaarde >500 stelt in de EN, zo ja dan is het echt aan.

1 Like

@Peter_Kawa
Dat kan ook. Maar het gebeurd ook spontaan overdag.
Dat had ik niet verteld, sorry.

1 Like

@JPe4619
Dit is natuurlijk nog simpeler. En zou theorretisch moeten werken.
Ik ga deze even doorgeven. Kijken of het werkt.
Dank je.

edit: maar als de eerste keer de flow is getriggerd en het vermogen zakt en gaat weer boven de 500 binnen de 20 seconden dan word de flow die na 20 seconden nog een keer getriggerd.

(Laat maar, denk weer te moeilijk. Als de 1e flow voor het echte koffiezetten is gestart hebben we de true en false nog van die flows.)

20:20
Flows worden getest. Maar denk dat het wel goed moet gaan.
Bedankt

1 Like

@JPe4619
Het werkt, bedankt.
@Peter_Kawa
Ook bedankt, maar voor deze situatie was 's avond, 's nacht uitschakelen niet voldoende.

Soms kan je te moeilijk denken.

2 Likes