Een groep aanmaken

Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd dat domme vragen niet bestaan … dus hier ga ik.

Ik wil een groep met lampen (die werken via verschillende protocollen) aanmaken. In Domoticz, dat ik jaren heb gebruikt, was dat simpel te regelen.

Maar hoe maak ik zo’n groep aan? De < group > app werkt niet, omdat die alleen lampen van hetzelfde protocol ondersteunt. En ik wil graag Zigbee, Zwave en KaKu combineren …

Heeft iemand een idee?

Hub

Met de app group maakt het protocol volgens mij niks uit hoor. Als je een eigenschap aanvinkt die alle lampen hebben die in een bepaalde groep moeten komen moet het lukken.

Dank je wel voor je antwoord, maar dat blijkt niet te kloppen. Althans niet in mijn geval.

Ik heb nu als test een zwave, zigbee en kaku-lamp, en ze verschijnen alledrie niet als ik een groep probeer aan te maken …

Hub

Wat vink je bij eigenschappen allemaal aan dan? Kan me bijna niet voorstellen dat het niet zou werken omdat het voor Homey niks uit maakt wat het protocol is. Alleen als je aanvinkt dat de lampen aan allerlei voorwaarden moeten voldoen en een bepaald type voldoet daar niet aan verschijnt ie niet in de opties.

Anders zou ik het ook niet weten.

Zoals @Jan_Willem_Visser zegt: het maakt de app niet uit wat het protocol is.

Maar elke eigenschap die je aanvinkt bij het aanmaken van een groep moet ondersteund worden door elke lamp die je wilt toevoegen aan de groep. Dus als je een eigenschap aanvinkt die geen van jouw lampen heeft, dan zullen er ook geen apparaten gevonden worden. Begin eens met alleen de eigenschap “Aangezet”.

Dank!

Ik ga het nog een keer testen en laat de resultaten hier even weten.

Het kan zijn dat je van modules die in de muur etc zijn gebouwt nog de sub class “licht” moet toewijzen in de apparaat instellingen.

I stand corrected,

Ik was te snel. Werkt als een tierelier.

Hub

Ik gebruik in mijn flows het kaartje apparaten. Daarmee kan je een bepaald soort apparaat in een bepaalde kamer bedienen. Werkt top. Vb. Alle kampen in de woonkamer(zigbee, zwave, kaku), of alle bewegingssensors etc. Voegt de group app iets extra toe?