Een flow mag niet gestart worden nadat er een google opdracht verstuurd is

ik heb een flow gemaakt waarin automatisch de lampen aangaan als de lichtsterkte onder een bepaald aantal lux komt. Echter deze flow mag niet gestart worden als ik bijv. het google commando “welterusten” heb gegeven.
maw als ik naar bed ben, en de lichtsterkte komt onder het vooraf ingestelde lux getal, mag de verlichting niet meer aangaan.
hoe vlieg ik dit aan?

Kijk even naar het voorbeeld hier:

Maak een Variabele Type Ja/Nee met naam Welterusten , zet die ieder dag op Nee en in de Google Flow op Ja
In de Lux flow ALS Welterusten is Nee …

Als je gaat slapen dan zet je toch ook je Homey op slapen ?
Dus dan kan je in de flow zetten er is niemand aan het slapen. Dan kunnen de lampen aan.

1 Like

hoe zet ik de homey op slapen?
Homey ondersteund toch geen spraakcommando’s?

niet Homey maar jezelf of andere familie

1 Like

In de Google Home app kan je zelf routines aanmaken. Je kan het zodanig instellen dat wanneer jij een bepaalde commando geeft aan google hij b.v. in Homey een (virtuele) schakelaar omzet. Google moet wel gekoppeld zijn aan Homey.

Start Google Home app.
Klik op “Routines”.
Klik op “Bedtijd”.

Klik op “Als ik tegen assistant zeg” en vul JOUW commano in.

Daar onder staan 3 standaard actie’s, deze kan je verwijderen door er op te klikken en te verwijderen.
Klik op “+ actie toevoegen”.
Klik op “Smarthome-apparaten aanpassen”.
Klik op “instellingen voor lampen, stekkers”.
Als je nu een virtuele schakelaar heb aan gemaakt in Homey dan kan je hem hier zien.
Met de virtuele schakelaar kan je b.v. een of flow starten (als schakelaar x is omgezet, zet uit en dan…) of je gebruikt een virtuele pulsschakelaar…

mijn virtuele schakelaar komt niet naar voren in google home. De rest van de apparaten wel

Nadat je de virtuele schakelaar hebt toegevoegd in Homey geef je Google het volgende commando: “synchroniseer alle apparaten”.

Je kunt in de Google Home app ook een flow op Homey starten. Zo heb je de virtuele schakelaar niet nodig. Flow als favoriet aanmerken in homey. Dan de “synchroniseer apparaten” zoals eerder vermeld. Hierna kun je in de routine je flow kiezen (Actions > Adjust scenes > Flow …) om deze uit te voeren.