Dubbele Schakelaar Zigbee inbouw Tuya

Ben nu drie dagen bezig met Homey en loop weer tegen iets aan wat ik niet snap, oke ik ben blond maar toch…
Ben een paar uurtjes bezig met deze schakelaar maar krijg het niet opgelost. Welke app ik ook gebruik hij wordt alleen gezien als een onbekend apparaat met maar 1 gang, en het apparaat is aangesloten op twee apparaten die ik vanuit mijn oude systeem los kon bedienen, help?

zigbee

Dan is er simpelweg geen ondersteuning voor.

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

bedankt voor je snelle reactie maar; dus geen ondersteuning :face_with_symbols_over_mouth:, gisteren kon ik alle rookmelders weggooien en vandaag drie schakelaar, ik denk dat ik de Homey pro terug ge sturen naar bol.com

Trouwens deze Zigbee van Sonoff ondersteunt Homey ook niet

war ben ik in hemelsnaam aan begonnen?

Precies. Snel terugsturen maar.

Beste Peter, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie en je aangeboden hulp. Ik wens je nog een fijne dag.

1 Like

Graag gedaan, Roland. Ik was niet cynisch of sarcastisch of zo, ik raad je echt serieus aan Homey te retourneren, naar aanleiding van hoe je tegen Homey aankijkt.
Het is geen plug en play apparaat waarbij alles zomaar werkt inderdaad.
Jij ergert je er nu al aan. Geen match, jij en Homey.

Je vroeg ook niet om hulp, je deelde je gefrustreerde mening.

Fijne dag ook!

Fijn dat je door hebt dat ik gefrustreerd ben, wellicht heeft het iets te maken met de verwachtingen die zijn gewekt? Ik werk al 6 jaar met Domoticz en wilde af van het houtje touwtje gebeuren en koos voor Homey vanwege de onderstaande tekst (Van Homey)

Homey Pro is een van de meest uitgebreide smart home controllers. Deze alleskunner is een veelzijdige smart home controller. Homey biedt ondersteuning voor meer dan 50.000 slimme apparaten. Doordat Homey 6 verschillende protocollen ondersteund kun je erg veel producten van verschillende merken met elkaar laten praten en aansturen via één app.

Ik hoop dat je begrijpt dat dit soort teksten een bepaalde verwachting wekt? En dat maken ze niet waar vandaar mijn frustratie. Ik heb nu 12 rookmelders, 6 temperatuur sensoren, 3 inbouw 2 gang schakelaars en 3 inbouw modules die niet werken met Homey. Wat zou jij me aanraden?