CV zone verwarming aanschaffen

Ik ben zelf erg te spreken over Plugwise. Ik heb het sinds de betafase. Er moest destijds nog wel flink aan gesleuteld worden. Inmiddels is het een volwassen product. Plugwise draait 100% lokaal. Dat is een pré. Het is duurder dan Tado.

Ik denk een goed compromis.

N.b.: Als je een plugwise Adam (de hub die tussen de thermostaat en de CV zit) aanschaft is een slimme thermostaat niet meer nodig (behalve als je dat mooier vindt aan de muur).

Ik vond persoonlijk een aanpak met zo’n tussenkastje (ooit gehad bij de Homewizard) minder fijn. Het werkt wel, maar je hebt je oude thermostaat die denkt dingen te regelen en dan dat kastje dat e.e.a. weer overruled. Minder goed voor de WAF :slight_smile:
Ik ben juist blijer dat het kastje aan de muur precies weet wat er gaande is.

Mee eens.
Daarnaast vind ik dat de primaire systemen in huis ook “Standalone” moeten kunnen werken.
Een domotica systeem moet een optimale aanvulling/koppeling zijn van/op alles.

1 Like

Volledig mee eens.
Je wilt niet dat als de wifi of homey het even niet doet je huis koud is, deur niet opend etc.

Mijn huiskamer heeft 4 (ongelijke)radiatoren, die samen de ruimte verwarmen.
Daar gaat een superslimme thermostaat ook niet uitkomen.

De kleinste radiator zal het eerst volledig warm zijn. Maar die heeft te weinig capaciteit om de kamer te verwarmen. Dus dat gaat de thermostaat niet meten.
Maar de retourtemperatuur gaat daardoor wel omhoog (wat slecht is voor het rendement)
Door die te knijpen worden alle radiatoren gelijkmatig warm.
Superslim maken door temp-sensoren op de ingaande en uitgaande stroom

Voor de advanced heating aanhanger: kijk ook eens naar de OTGW (OpenTherm GateWay) die heeft ook een homey app

't was maar 'n ideetje. :frowning:
Als ik een slimme thermostaat heb die alle radiatoren individueel kan aansturen (zones) in een gebalanceerd systeem, dan ga ik er 500+ % op vooruit.
Ik zal eerst maar eens proberen om dat te realiseren :slight_smile:

Ik ben momenteel ook aan het oriënteren om zoneregeling aan te schaffen.

Bij warmteservice adviseerde ze mij heatapp
Ikzelf heb vloerverwarming en radiatoren, dit was met dit systeem goed te combineren en is standalone.
Werkt met ruimte temp sensoren, knoppen op de radiatoren en vloerverwarming module en motortjes.
Werkt op zwave, maar staat nog niet tussen de Homey apps

Groet Bas

Ik gebruik Homematic IP. Duits spul. Is weliswaar niet met Homey te combineren, maar je kunt wel alle radiatoren apart bedienen, zoneregeling met vloerverwarming is ook eenvoudig te realiseren.
Stuk goedkoper dan evohome en ook minder dichtgetimmerd.

Jaap

Ik heb voor de verwarming met zoneregeling nu heatapp draaien.

Werkt mooi, nu nog de intergratie met Homey :smile:

Groet Bas

mijn voorkeur installateur wil graag/alleen een “Watts Vison” instaleren.
Voor zover ik kan nagaan wordt dit niet door Homey (Pro) ondersteund.
Zijn er mensen die met “Watts Vison” (en Homey?) ervaring hebben?