Controle op apparaten met dezelfde frequentie

Inmiddels heb ik nu 2 jaar Homey en wordt de verzameling apparaten steeds groter. Er zijn nu zo’n 30 apparaten aangesloten waarvan zo’n 13 op de 433 mhz. Het valt mij op dat ik bij het koppelen van een nieuw apparaat wel eens apparaten op dezelfde frequentie zet. Daar kom je dan een paar dagen later pas achter als je een lamp aan hebt gezet die dan gelijk met een ander apparaat aangaat. Deze lamp blijft dan onnodig aan staan omdat deze dan niet wordt uitgeschakeld. Nu ben ik op zoek hoe je dit kunt voorkomen.

Bijvoorbeeld d.m.v. een controle aan homey, waarbij je een melding maakt waarbij je de flow in beeld krijgt die het apparaat heeft in- of uitgeschakeld.

Iemand suggesties ?

Als ik kijk naar een KAKU afstandbediening (AYCT-102) heb je standaard 4 x 4 = 16 apparaten die je kan koppelen (4 x aan en uit, 1x groep aan en uit en een schuifje met 4 standen)

Het zou dus gewoon moeten kunnen lijkt mij, KAKU stekkers onthouden volgens mij ook oude gebruikte frequenties als je hem niet volledig reset (dat is iets anders dan inleren) of je kan zelfs per frequentie wissen met de afstandsbediening volgens mij. (lang geleden de handleiding een keer bekeken)

Er staat ergens een topic op dit forum waar iemand aangeeft dat hij problemen heeft met 433mhz sinds de 4.3.x update van de KAKU app. ???

[Edit] Link naar genoemde KAKU problemen sinds 4.3.x topic [/Edit]