Chronograph app retrigger timer

Ik ben al een hele tijd aan het stoeien met deze app en vermoed dat ik het zelf niet snap.

Ik heb een fibaro motion sensor. Die laat ik een timer starten voor een tijd dat het lciht aan moet staan bij motion. Hier 1 min.

Nu wil ik dat hij weer opnieuw op 1 min start als je weer door de sensor loop.

Bv bij 15 sec loop je er weer door heen en de timer moet weer 1 min aan staan. Dus het licht gaat niet uit na 15 sec.

Iemand uitleg hier over?

Is het niet veel makkelijker om het kaartje van Homey zelf te gebruiken die iets kan triggeren als er een bepaalde tijd geen activiteit is in de ruimte? Zie ook het onderstaande screenshot.

Inderdaad een slimme maar ik heb een sensor op de trap en 1 op de 1e etage. Deze vallen beide onder dezelfde zone.
Als ik alleen boven ben hoeft de trap niet aan namelijk. Of ik zou voor de trap een apparte zone moeten maken.

Aparte zones maken.
Zo heb een zone Traphal en Overloop, elk met een eigen sensor. De sensor op de trap, heb ik gekopieerd via een virtual device. De oorspronkelijke sensor zit in de zone Traphal, de copie in de zone Overloop. Als ik dus van beneden naar boven loop, of andersom, gaat het licht in de volgende hal alvast aan.

1 Like

Als je sensor pas na 1 minuut een bericht stuurt “geen beweging gedetecteerd”, moet je teller op meer dan een minuut staan. Door berichten naar de tijdlijn te sturen, kun je zien wanneer de flow gestart wordt en of de teller inderdaad op tijd opgehoogd wordt.

Alles nu om gezet naar zone en het lijkt te werken thanks! Alleen wel jammer dat je alleen minuten kan kiezen en geen secondes.

Heb je in ieder geval een werkende situatie😁.
Kun je nu op je gemak uitzoeken waarom je oorspronkelijke flow niet werkt.

1 Like

@zuur Als je een timer zou gebruiken zoals bv Chronograph dan kan je wel seconden instellen.
Je moet dan alleen wel je Flows weer even aanpassen.

Hoe doe je dat in combinatie met geen beweging meer dan?

Heb je toevallig een voorbeeld. Ik stoei al denk ik een jaar met deze schakeling. Ene keer lijkt het te werken andere keer weer niet.

Naar mijn idee moet gewoon een simpele trigger kunnen zijn om een timer / handloper opnieuw te herstarten voor de ingestelde tijd.

Dus stel:
ik heb een timer van 60 sec.
Na 30 sec ziet de motion sensor mij weer en stelt de timer opnieuw in op 60 sec.

Ziet hij mij niet meer binnen 60sec dan licht uit.

Momenteel gebeurt het regelmatig dat ik door de gang loop iets weg leggen in een kamer.
Als ik terug de gang in loop valt het licht uit. Dit gaat dan ook niet heel snel meer aan. Moet af en toe 3x door de sensor lopen voordat hij weer triggert.

Vroeger had ik een countdown app met zandlopers waar dit wel redelijk tot goed werkte echter is die een keer bij een update gecrashed waardoor ik alle zandlopers opnieuw moest defineren. Dit was best een klus dus ben ik overgestapt naar chonograph…

@zuur Op mijn tablet kan ik de flows slecht openen dus even uit het hoofd.

ALS bewegingsmelders aan
DAN stop timer xx
DAN lamp aan

ALS bewegingsmelders uit
DAN start/herstart timer xx

ALS timer xx is klaar
DAN lamp uit.

1 Like

Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen dan je flow. Dan om te testen na elke stap een berichtje in de timeline zetten.
En anders je flows hier even delen.

Bij mijn Aqara bewegingsmelder is de minimale tijd tussen beweging-aan en beweging-uit 60 seconden. Mijn sensor ziet dus pas na 60 seconden nieuwe beweging. Dus met mijn sensor kan wat je wil niet.
Als je op jouw sensor wel een kortere tijd kunt instellen tussen beweging-aan en beweging-uit, dat zou de flow er m.i. zo uit moeten zien:

1 Like