CEMM CEDEL Energieverbruik manager

Kijk eens aan, water is me gelukt, dat was dus puls-2 en die loopt door en krijg ik ook netjes in beeld. WOW, ik ben al een klein stapje verder :slight_smile:

Alleen blijft de tweede nog waarin stroom zit en gas en ik moet natuurlijk ook nog de zonnepanelen erin krijgen.

Die P1 meter doet het goed, hij loopt alleen niet door :frowning:

Wat ik ook invul, s02 of s03 of pulse-1 / pulse-3 ik krijg er niets.

Gasmeter ook gevonden, ik had daar gewoon een heel verkeerd Jason ingevuld. Na wel 10x kijken kwam ik er achter.

Zie alleen nog geen informatie over GAS in het overzicht, misschien dat dit nog komt?!

data.gas zou je gasmeter moeten zijn: #Nummer 7 idd. Als je na een test op Antwoord klikt: Staat er dan een waarde in het 7de veld?

Heb je s01 ook geprobeerd?

1 Like

Ja, er staat waarde in #7
Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 13.12.13

Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 13.12.49

Waarschijnlijk niet opgeslagen met uitproberen want vanmorgen deed S01 het niet en nu wel. Vreemd, maar ik zal zeker iets fout hebben gedaan.

Onderstaande heb ik nu voor elkaar:

Ik krijg dit te zien:

En dit zie ik bij Cemm:

Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 13.20.31

Alleen water klopt, gas komt niet eens voor, die blijft 0m3 en de andere bedragen komen niet echt overeen :frowning:

Bij open-app/v1/p1/realtime zie ik dit:

En bij open-app/v1/s01/realtime zie ik:
Scherm­afbeelding 2024-01-04 om 13.24.10

En dan heb ik nog afbeelding vanuit puls-2 (Water en deze klopt):

OK, dan is het nu kijken of je de waardes ook ziet als je op de power by the hour tag #nummer 7 klikt

Ja, die zie ik ook :slight_smile:

Ik heb nu alleen ook nog niet de opwek van zonnepanelen
En dan Opgewekte zon - stroom verbruik en zo (dat moet ik dan ook uitrekenen)

Volgens mij krijg je alles netjes binnen?

#Nummer 1 = t1
#Nummer 4 = t4
#Nummer 5 = huidige verbruik
#Nummer 7 = gasmeter

Vergelijk maar eens met de waarden in je meterkast, of in je CEMM app

Je zonnepanelen was toch s01?

Dit alles klopt helemaal :slight_smile:

Ja, zonnepanelen was S01
Alleen weet ik dan niet welke ik moet aanhouden (Nummer 1/2 of 3?)

Je leest 3 waarden op s01:

• total.electric_energy
  • total.electric_energy_high
  • data.electric_power

Ik heb ervoor gekozen #Nummer 1 & #Nummer 2 op te tellen: Dat is net wat je zelf wilt laten zien

Yep, dat moet ik dan even bekijken wat ik wil weten van Zonnepanelen.
Het loopt nu wel aardig volgens mij, alleen gas informatie wil die niet doorgeven, dat is wel vreemd. Krijg hem wel in de lijst maar niet in het overzichtje.

Ik moet dus ook zelf nog even aangeven wat ik wil zien aan informatie begrijp ik.

Welk overzichtje bedoel je?

Hier blijft gas op een vreemde wijzen op 0 staan

En ik zit nog met de vraag, waarom staat er #Nummer 8 en #Nummer 9 bij Virtial_via_flow_Power → ik zie bij resultaat / overzichtje, alleen maar het #Nummer 9 cijfertje en niet nummer 8. Mis ik hier nu iets?

Nummer 9 is het tweede bedrag in het overzicht, waar is nu nummer 8 gebleven? Of de vraag, waarom staat deze ook in dat overzicht?

EdNL gas

Wt zie je als je hier op de tag #Nummer 7 klikt na het testen van de flow?