Bugg i mitt Flow?

Hej
Jag har gjort ett flow till min VVB som jag trodde man kunde sitta lugnt i bÄten nÀr elpriset Àr dyrt men upptÀckte idag att den drog igÄng nÀr elpriset var som högst.
Den har alltsÄ stÀngt av vid kl 9 idag och startat igen 09.01 nÀr elpriset var som högst pÄ dagen???
Kan nÄgon sÀga vad som Àr fel i flowet?



Den ska egentligen aldrig starta om priset inte Àr under 1kr (100öre) och en av de 4 billigaste timmarna, undantaget Àr om den stÄtt still mer Àn 12 timmar dÄ den istÀllet gÄr pÄ VERY_CHEAP priset frÄn Tibber, infaller inte det heller pÄ 24 timmar sÄ kollar den CHEAP priser frÄn Tibber. Jag fattar inte varför den startade vid kl 9.01 nÀr priset var 2.38kr och den hade precis varit igÄng flera timma innan?

Jag testar lÀgga in en fördröjning efter prisÀndringstaggen frÄn tibber. Om det kan vara nÄgot med att flowet/villkoren inte Àr i rÀtt ordning eller nÄtt sÄnt.
FĂ„r se om det hjĂ€lper, det har ju inte hĂ€nt innan sĂ„ det kanske blev nĂ„tt fel nĂ€r tibber skickade de nya priserna ocksÄ 

Tror jag hittade buggen. Av nĂ„gon anledning (troligen nĂ€r jag provkört flowen) hade min variabel “VVB24hFrĂ„n” Ă€ndrats till “Ja” vilket gjorde att den gick pĂ„ priset “CHEAP” och dĂ€rmed startade nĂ€r priset lĂ„g pĂ„ 2.38kr.
Passade dock pÄ att Àndra lite dÄ jag tyckte den Àven ska anvÀnda de 4 billigaste timmarna Àven om priset Àr under 1kr.

HallÄ! Intressant uttryck. tÀnker mig att bygga nÄgot likvÀrdigt och integrera solpanelerna.
AnvÀnder du fortfarande detta? har det genererat en besparing som Àr avsevÀrd?

Hej
Ja det gjorde stora besparingar. Dock fick jag göra om flowet för timers som var lÀngre Àn nÄgra minuter, fungerar inte, sÄ jag fick anvÀnda mig av CountDown app sÄ gick det. Jag har ocksÄ skaffat solpaneler och batteri, sÄ nu kör jag varmvattenberedaren varje dag mellan 10-17. FÄr se hur jag ska styra den till vintern, blir sÀkert en ny programmering. Dock kör jag med Sungrow vÀxelriktare sÄ jag har ingen integrering med den till Homey. Men jag har en Easee Equalizer som kanske kan vara med i flowet dÄ den kÀnner av om jag exporterar eller förbrukar el. Man fÄr testa sig fram lite och se vad som fungerar bÀst/sparar mest.

SpÀnnande! Kul med ett svar sÄ en sÄ pass gammal post.
Jag har huawey sÄ jag har fin integration att leka med. Manipulerar du VVB över termostaten eller bryter du spÀnningen till den?
Samt
 hur kallt hinner det bli i tanken nÀr den Àr avstÀngd den lÀngsta perioden?

Ja jag har en varmvattenberedare som Àr 190liter och som jag vÀrmer till 70grader. Har köpt ett relÀ pÄ tibber som ska tÄla lite högre strömmar vid till och frÄnslag. Dock Àr det bara pÄ enfas sÄ dÀrför mÄste jag vÀrma ca 7 timmar/dygn (1000W element) med vÄr förbrukning i familjen, men dÄ Àr vattnet fortfarande varmt efter 17timmar.