Tibber og VVB

Hei, er det noen som kan dele en enkel flow med Tibber for å styre VVB på de timene med lavest pirs i løpet av døgnet?
Frem til nå har jeg bare hatt VVB på om natten, men det siste året (?) har prisene være lavest på dagtid, og da feiler dette…

Det er mange flow-cards å velge mellom og det er vanskelig å vite hva som faktisk blir riktig her og i hvilke kombinasjon…?

Jeg gjør det sånn:

Jeg bruker ca samme logikk for gulvvarmen på vaskerommet, der VVB står.
Begge disse enhetene er også styrt av gammeldagse bimetalltermostater, så Homey lar dem bare stå på i de aktuelle periodene og termostatene fikser resten.
I tillegg har jeg sparegrisen som justerer slik at det aldri blir mer enn 5kwt/t

1 Like

Mange takk!

Hva er grunnen til 180 sek forsinkelse?

Den forsinkelsen tror jeg du bare kan sløyfe. Jeg trodde en stund at det var nødvendig for å unngå mange av/på transisjoner akkurat rundt der timen byttes (og prisen endres). Som sagt kjører jeg med sparegris i tillegg, jeg tror det var når jeg innførte sparegrisen at det ble noe rart som jeg forsøkte å fikse med en forsinkelse.

Som du ser, har jeg egne flows for å slå av / på. De setter noen parametere i sparegrisen som igjen etter hvert slår på selve lasten (VVB i dette tilfellet).