Tibber og Homey pro

Ønsker å slå av vvb og skru ned termostat bad når strømmen er dyr. Har Tibber Pulse, investert i vvb rele og termostat fra elko.
Burde ikke være så vanskelig altså.
Har prøvd meg fram i Tibber appen, finner ingen måte å sette opp en trigger som feks at om strømprisen overskrider frks 0,35 øre. Unødvendigt lite intuitivt denne appen, har også prøvd “sparegris”.
Hva er en fornuftig måte å redusere strømforbruket der strøm prisen peaker i løpet av en dag? Burde jo være så enkelt at du setter øko og comf temperatur og maxtid i timer for avslått vvb og så latt programmet automatisk ta over slik som er normalt i andre systemer. Ønsker ikke å dille i timesvis med dette .

Noe innsats må du nok regne med å legge i det :slight_smile:
Jeg “dillet i timevis” for tre år siden og siden har det fungert.

Jeg bruker sparegris og Tibber Pulse. Jeg bruker ikke absolutte priser, men tillater VVB å være påslått de 14 billigste timene i døgnet. Jeg starter den ikke så lenge neste time er billigere. Jeg har ingen maks tid for hvor lenge VVB kan være avslått, men i praksis vil den slås på 3-4 ganger pr dag. Jeg bruker faste tidspunkter for å senke temp på bad og kjøkken, men man kunne selvsagt også tenke seg å bruke strømprisen til dette.

Jeg har et opplegg vha Sparegris som sørger for å holde timeforbruket under 5kwt/t. Med dette styrer jeg VVB, varmen på vaskerommet og i andre rom som det ikke er så nøye med. F.eks må hønene finne seg i å få en lavere temperatur dersom strømbruket er høyt. Dette opplegget har fungert bra nå i tre vintre.