Brel rolgordijn

Beste,

Ik heb een vraag… Ik heb een Homey Pro 2023 en maak oa gebruik van elektrische Brel rolgordijnen. Op ingestelde tijdstippen moeten deze openen en sluiten. Helaas wordt onwillekeurig een “schedule” gemist en gaan de gordijnen of niet open, of niet dicht. Ik gebruik onderstaande flow als voorbeeld;

Zoals te zien is heb ik al een extra opdracht ingebouwd dat de gordijnen dicht gaan echter worden deze dus af en toe niet gesloten. Iemand een idee hoe dit op te lossen of een andere manier van de flow opbouwen?

Hi, gebruik je de Brel Hub en hoe is het bereik daarvan?

Ja ik gebruik de Brel hub en deze staat ca 4 meter van de gordijnen vandaan. Toen ik de gordijnen aanstuurde via de Brel app nooit problemen, dit is pas sinds de aansturing via Homey

Vreemd, de aansturing zou goed moeten verlopen via deze Hub. Gebruik je de laatste versie van de App (1.3.3)?

Ik zou de ontwikkelaar even vragen wat hier mis zou kunnen zijn.
Contactgegevens vind je onderaan de homey.app app pagina.

Tip, voeg even een tijdlijn kaartje toe.
Dan weet je of het aan de trigger ligt of niet.
Iets als
Dan…
“Rolgordijn eetkamer naar 95% gezet” [flow naam].

Ik gebruik trouwens dezelfde truuk als jij, met Tuya gordijnmotoren, zo nu en dan missen die dingen ook een commando.
Maar dan gebruik ik wel verschillende waardes naast de vertraagde start, bijv 95% en 100%
Misschien dat dat helpt?

Ja, tevens ook de nieuwste beta versie getest

Hoi Peter,
Wat bedoeld u met een tijdlijn kaartje?

Vreemd. Ik zou idd de suggestie van Peter opvolgen en contact opnemen met Brel. Hou ons op de hoogte a.u.b.

Dit bedoelde ik:

Dankjewel

@Peter_Kawa @Hans_Eisink

Inmiddels is het een aantal dagen goed gegaan achter elkaar. Ook enkele dagen zoals aangegeven een kaartje toegevoegd. Vandaag ging 1 van de gordijnen niet dicht, in de tijdlijn wel te zien dat de flow wordt gestart…

Ik heb screens die ik in dit jaargetijde niet naar beneden laat gaan. Ik kan je ervaring dus niet delen. Ik had wel eerder gemerkt dat het bereik van de Brel Hub te wensen over laat. De leverancier van de screens zou mij nog een versterker brengen, maar heb even niks meer van hem gehoord. Ik laat je weten wat mijn ervaringen zijn.

Edit: inmiddels de versterker ontvangen. Levert een goed bereik voor alle screens op. Versterker is Brel DD-1557.