Brandweer Rooster / Fire Service Rota koppeling Homey

Hoi!
Ik zou graag een koppeling willen met API - Brandweerrooster.nl

Zijn er al mensen die dit werkend hebben gekregen? Na contact met Brandweerrooster geeft men aan dat er wel wat initiatieven zijn maar dat zij hier zelf niet mee bezig gaan.

1 Like

Aanvullend, qua functies ben ik enkel op zoek naar de alarmering.

Bedankt voor het meedenken! Echter is de brandweer rooster koppeling “instant” waar de pieper dan nog zo’n 10 tot 15 seconden langer duurt en alarmeringdroid nog eens 10 tot 15 seconden. Dan ben ik soms de deur al uit.

1 Like

Die app is meer voor de ‘fans’ denk ik ja :wink: Ik wist niet dat je het als brandweerman zijnde nodig had :wink:

1 Like

Ik wil wel naar de API kijken , heeft veel raakvlakken met me daily job dus leuk projectje…

2 Likes

Veel interesse in, met name omdat veel api’s dit soort structuren kent, wellicht kan ik hier wat van opsteken om met andere api’s aan de gang te gaan. Zoals Gardena en Bosch- Siemens.

1 Like

Hehe, had ik ff kunnen vermelden inderdaad

Oeh, zeer benieuwd. Wel meer collega’s in de regio (Groningen) met een Homey, zou gaaf zijn man.

1 Like

Hey Mickel en Marcel,

hebben jullie al wat gezien om er een app van te maken?
Ik ben ook vrijwilliger dan in Friesland en in onze regio zijn er ook meerdere belangstellenden.
Heb zelf eens een poging gewaagd maar ben bij verre niet goed genoeg met Java.

Als jullie iets nodig hebben of wat willen testen , geef het maar aan ik wil graag helpen.

Heb al een beginnetje gemaakt voor een app en inmiddels een test account gekregen van brandweer rooster.

Laat wel weten als er iets te testen valt

3 Likes

Hier ook veel interesse naar een koppeling met brandweerrooster. Wanneer er iets beschikbaar is en getest moet worden wil ik hier graag aan mee helpen.

Ter info, de app build is in progress, eerste testen met account, token renewal, API rest call zitten erin en functioneren.
Ben nu bezig met de websocket voor de realtime incidenten.
De inkomende incidenten en bijhorende flows is ook het eerste wat ik ga proberen op te leveren.

Als ik wat meer te melden heb laat ik dat weten.

3 Likes

Officieel topic aangemaakt , zie [APP][Pro] BrandweerRooster
Release 1.0.0 word naar verwachting volgende week gelanceerd.

6 Likes