Bosch-Siemens Home Connect

Dit krijg ik terug van de productmanager Home Connect:

De Home Connect app op van Homey heeft helaas een tijdje niet goed gewerkt. (de waardes van de apparaten bevroren spontaan)

Gelukkig is sinds half December de Home Connect app weer volledig werkzaam, en is ook de update van Homey naar versie 5.0 vlekkeloos verlopen.

Verder werken wij nog aan uitbreiding van de mogelijkheden, ideeën daarin zijn uiteraard altijd welkom.

Zoals ik al vermoedde zit de vork anders in de steel. Ik zal ze aangeven ook hier eens rond te kijken voor ideeën. En als er nog specifieke ideeën of punten zijn, geef ze hieronder even aan, dan stuur ik ze door.

1 Like

Top, helder !!

Wat voor mij ideaal zou zijn is dat in ieder geval de verlichting van de afzuigkap te sturen is.
In mijn geval zou dat aan/uit zijn en de helderheid ( je hebt ook afzuigkappen met gekleurde verlichting dacht ik )

Wat ook fantastisch zou zijn is als de kookplaten met HomeConnect ook te gebruiken zijn via Homey. Bijvoorbeeld bij een bepaalde stand op de kookplaat dat automatisch de afzuigkap op een aangegeven stand springt. Kookplaat uit, afzuigkap op nalooptijd. etc.

2 Likes

Geweldig werk Martijn_C!

Idd de verlichting van de afzuigkap zou fantastisch zijn.

Mijn stoom/bakoven kan ik alleen voor bakken bedienen en niet voor stomen. Aangezien we die elke ochtend op hetzelfde tijdstip gebruiken en het best lang duurt voordat deze is opgewarmd kan dit erg handig zijn.

Maar goed, de verlichting is even het belangrijkst.

Helpt het als ik ze ook een mail stuur? In dat geval graag het adres.

Dank!

Groetjes, Jeroen

1 Like

Thanks! Ik heb ze verwezen naar dit forum.

1 Like

In dat geval ! Zou het ook fijn zijn als je bij DAN kunt kiezen voor Afzuigkap zet op INTERVAL.

Hier kun je nu nog niet voor kiezen.

Ik heb er nog wel een. Nooit begrepen waarom de LED verlichting IN de vaatwasser alleen aan gaat bij deur open EN vaatwasser INGESCHAKELD. Dat gaan ze niet veranderen ben ik bang, maar als de LED verlichting in de Homey APP opgenomen kan worden, dan zou je een flow kunnen maken, want deur status is er wel al.

Ik ben het er mee eens dat dit heel vervelend is, maar het is niet Siemens specifiek. Ik heb ook binnendeursensoren in kasten die het licht daar aanzetten. Daarnaast is de vraag welke “capability” ze dan moeten gebruiken om de status door te geven.

Ik zou dus liever zien dat Homey een optie inbouwt om een sensor uit de zone activiteit te houden.

1 Like

Zojuist een kleine work around ontdekt wbt de binnenverlichting. Dat de binnenverlichting uit gaat zodra de vaatwasser uit gaat is omdat de auto off functie aan staat (dat gebeurd dus ook als je auto off aan hebt en de vaatwasser zelf uit zet). Als je deze auto off functie uit zet, dan doet de verlichting het wel als je de deur open doet (ongeacht of de vaatwasser aan of uit is). De vaatwasser uit zetten na een programma kan Homey wel. Opgelost dus!

Werkt de melding naar Homey dan weer als het programma klaar is? Die deed het bij mij tijden niet. (Ben nu niet thuis dus ik kan het niet controleren. Ben nu Homeyloos en met een niet connected vaatwasser :scream:).

Ik heb iig de optie. Of het echt werkt weet ik (nog) niet. Morgen weet ik meer…

Maar ik heb iets te vroeg gejuicht. Bij DAN, kan ik alleen een programma beëindigen of starten. Aan en uit zetten is er niet bij. De app laat hij ook niet zien bij DAN.

Dus om weer op het topic terug te komen: graag wil ik de mogelijkheid hebben om de vaatwasser automatisch uit te schakelen.

Feature-request aangemaakt: Ability to select which devices contribute to Zone Activity

Steun is gewenst vanuit de community door likes/reacties.

Roger

4 Likes

Ik krijg sinds een tijdje weer programma-eind notificaties van de wasdroger en de vaatwasser. Is een tijdje stil geweest inderdaad…

2 Likes

Welke flow heb je hiervoor gebruikt? Programma einde werkt bij mij nog steeds niets als trigger.

Deze:
image

Bedankt voor je reply.
Die heb ik ook in mijn homey staan, maar krijg geen melding :frowning:

Sorry, ik realiseer me dat het een melding van de BSH HC App zelf was :frowning:

Ik zou eveneens heel blij zijn als ik de verlichting van de afzuigkap kon aansturen met Homey

1 Like

Kan het licht wel bediend wel met de Siemens app? Zo nee, dan is de kans dat Homey hier iets aan kan veranderen nihil en moet je bij de fabrikant zijn.

Ik heb overigens zelf een waterdichte ledstrip onder de afzuigkap geplaatst in een strak aluminium profiel. we gebruiken de lichtbalk van onze (domme) afzuigkap nog maar zelden.

De domme afzuigkap zit in een smart plug met energiemeting, die zet het licht aan en uit. Dat is een stuk plezieriger dan het lichtknopje in de afzuigkap zelf. Daar kan je niet bij als de afzuigkap dicht zit, en als je de afzuigkap kort opent gaat het ding weer langer door met afzuigen. Dat verdient pas echt de term domme afzuigkap :wink: .

Jazeker, deze leds kunnen aan/uit gezet worden, met daarnaast de intensiteit van de verlichting. Ik heb geen kleuren leds, maar ik zie in Google home wel een kleurenpallet verschijnen als ik de afzuigkap oproep.

Werkt weer sinds een paar dagen.
Voor alle duidelijkheid: ik doel op het “Einde programma” event.