Beweging achtertuin probleem

Goede middag ,
Ik ben al een paar dagen aan het proberen om een flow te maken die goed werkt .
Ik heb nu een flow dat als het 22:00 is dat mijn rolluik van de achterdeur dicht gaat als ook de achterdeur is gesloten .
Dit werkt prima , maar als we nu onder de overkapping zitten gaat het rolluik gewoon dicht en dat is ook logisch wat homey weet niet dat er personen zijn ,
Nu heb ik een hue bewegings sensor gekocht om dat hiermee te kunnen realiseren maar ik krijg het niet aan de praat .

Ik heb het met zandlopers geprobeerd en met zones actief en inactief ,

Wie zou mij kunnen helpen met een voorbeeld flow ?

groetjes william

Ik denk dat je de flow in jouw geval het beste kunt omdraaien:

ALS
De zone langer dan x minuten inactief is

EN
De tijd is na 22:00 uur
De deursensor heeft geen alarm (dus is dicht)

DAN
Sluit rolluik

Voor de ALS-conditie gebruik je de volgende flowkaart, die je vindt in de betreffende zone:

Aandachtspunten:

• De bewegingsmelder plaats je in betreffende zone en moet zo ingesteld staan dat die de zone-activiteit mag triggeren (standaard is dat geactiveerd);
  • Met een bewegingssensor kun je meestal geen aanwezigheid vaststellen: de sensor reageert alleen als er beweging is. Als je relatief stil zit, zal de sensor geen beweging melden. Als alternatief kun je een aanwezigheidssensor overwegen.

haha dank je , ik heb alleen de EN kaart gepakt van de tijd tussen 23;30 en 05:00 zodat hij niet overdag dichtgaat na de X tijd

1 Like

Je had ook je deur op een kier kunnen zetten?
:smile:

1 Like

haha klopt helemaal maar leg dat de kinderen maar eens uit als ze achter zitten te borrelen en ik ben op vakantie

Denk dat ze dat maar één keertje doen :joy::rofl::joy:

1 Like