Bewegingssensor flow vraag

Wie wilt er meedenken? Ik heb op de overloop boven een hue sensor hangen. In de nachten (als beide personen staan gemarkeerd als slapend) wil ik dat op het moment dat deze sensor beweging ziet hij 1 hue spotje op de badkamer aanzet. Deze zetten we dan handmatig weer uit na ‘de boodschap’ middels een slimme knop op de badkamer. We weten immers niet hoelang ‘de boodschap’ duurt. Zodra we echter de deur van de badkamer uitlopen ziet de sensor ons weer en maakt keurig het spotje weer aan…dat willen we natuurlijk niet. Iemand een idee hoe we dit zouden oplossen middels een flow??

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Zou het zelf oplossen door een bewegingssensor in de badkamer te hangen. Als de ruimte dan inactief is kun je het licht uit laten gaan.
Kost wel een extra bewegingssensor, maar wel betrouwbaardere oplossing denk ik…

Op welke wordt dat precies gedaan.

Middels een switch dial op de badkamer zelf

Ik zou een contactsensor gebruiken op de badkamerdeur: ALS de deur open gaat EN het licht is nog niet aan DAN licht aan doen.

Dat zegt mij helaas niet veel.

Schakelt deze switch dial maar ook de bewegingssensor beide direct het hue spotje?

Ik zou het badkamerlicht niet handmatig uitdoen.

ALS beweging op overloop
EN beide personen slapen
EN badkamerlicht is uit.
DAN badkamerlicht aan.

ALS beweging op overloop
EN beide personen slapen
EN badkamerlicht is aan.
DAN badkamerlicht uit

Of een timer
Als knop ingedrukt
En iedereen slaapt
Dan flow voor bewegingmelder uitschakelen
En een wacht voor 15 seconden en dan de flow weer aanzetten.

Heb je 15 seconden om in de slaapkamer te komen en de deuren te sluiten.

De andere oplossingen gaan fout als er twee mensen na elkaar naar het toilet moeten.