Flow met een beweginsmelder

Wie zou me kunnen helpen met het maken van een goede flow.?
krijg hem niet zoals gewenst.
bewegingsmelder is van kaku, met een hue lamp.
Het is voor in het toilet, moet er een beetje uitzien als van bij beweging 3 minuten branden op 60%.
dat is tot nu toe gelukt, echter gaat die na 3 minuten uit, en is die pas na een minuut weer aan te krijgen.
Zou het graag willen hebben dat die meteen weer aan gaat zodra je beweegt.
Wie heeft daar de oplossing in?
Bedankt

Countdown APP installeren.
zandloper aanmaken bv: Toilet

Volgende flows maken:
1- AlS beweging aan gaat EN zandloper toilet loopt DAN stop zandloper Toilet
2- ALS beweging aan gaat EN Hue lamp brand niet DAN Zet licht aan
3- ALS beweging uit gaat DAN draai zandloper Toilet op 180 sec
4- ALS zandloper Toilet leeg is EN licht hue brand DAN zet licht uit

6 Likes

Waarom zou je je lichten aanzetten als ze al aanstaan?

Als je dat je plan is voor heel je huis dan gaat homey het druk krijgen.

1 Like

Je timer wc licht zal nu alleen maar stoppen als je licht uit is, als de beweging nu volgend keer wordt gezien zal de flow niet verder gaan en zal de timer niet meer stoppen–> licht uit :face_with_raised_eyebrow:

Als je graag 3 flows houd dan moet je de in de ANDERS kolom ook de stop timer card toevoegen

2 Likes

Ik heb geen ervaring met Kaku bewegingssensoren, heb zelf de Xiaomi/Aqara en 4x IKEA Tradfri spots in de badkamer. Ik weet dus niet of de Kaku ook in te stellen is zoals de Xiaomi, maar wat ik heb gedaan is het volgende:

Bewegingssensor alarm heb ik ingesteld via de settings van de device (dus geen FLOW): disable motion alarm after 300 sec. En dan de volgende FLOWS.

FLOW: bewegingssensor alarm gaat af -> zet spots aan
FLOW: bewegingssensor alarm gaat uit -> zet spots uit

Als er geen beweging wordt gedecteerd na 5 min, gaan de spots uit. Is er na 300 sec alsnog live beweging (bijv tijdens het douchen) dan blijft de alarm aanstaan waardoor de lampen niet uit gaan. Dit werkt bij mij perfect op deze manier (alleen zijn de spots niet zo stabiel direct via Homey helaas, maar daarvoor heb ik de Gateway besteld).

Ik heb nog meer FLOWS aangemaakt omdat ik afhankelijk van de tijd wil dat bepaalde spots alleen aan gaan en op bepaalde helderheid. Maar dat is niet per se relevant voor jouw probleem (maar wel erg handig om naar te kijken indien je geavanceerder wil).

Bedankt allen voor de reacties.
Ik heb de 3 flows ingesteld met de countdown app en dit werkt tot dusver naar behoren!

Bedankt! Heeft geholpen en werkt hier nu ook perfect :slight_smile: