[Hulp nodig] Bewegingssensor Slaapkamer

Goedenmiddag,

Ik heb sinds een paar weken een bewegingssensor in mijn slaapkamer die het licht van 3 lampen automatisch regelt.
1 lamp
1 ledstrip onder linkerkant bed
1 ledstrip onder rechterkant bed

Overdag gaan alle lampen aan als iemand de kamer in komt lopen
We gaan niet altijd tegelijk slapen, dus:

  • Als mijn vrouw slaapt en ik kom 's avonds later de kamer in lopen, gaat de ledstrip aan mijn kant branden. (nachtlampje)
  • Als ik slaap en mijn vrouw komt later de slaapkamer in lopen, gaat de ledstrip aan haar kant branden. (nachtlampje)
    Wij worden gemarkeerd als “Slapen” als onze telefoon aan de lader hangt ('s nachts).

Dit hierboven werkt allemaal perfect en helemaal blij mee.

Nu komt het probleem: Mijn vrouw wilde zojuist even een middagdutje doen op bed (zwanger en moe, dus even rust nodig), maar bij iedere beweging gaat natuurlijk het licht aan. Ik heb even zitten nadenken, maar heeft iemand een goed idee om de flow (overdag) tijdelijk uit te schakelen als iemand een middagdutje doet?

Groeten,
Sjoerd

Een “En” kaartje toevoegen, aan de trigger flow met de bewegingsmelder, zou een optie kunnen zijn:
En…
-(Datum&Tijd) > het is 's nachts

Die krijg je als je het kaartje “het is overdag” pakt en v.v. omdraait

Hmm begreep hem niet helemaal. Ik heb namelijk al verschillende scenes om bepaalde tijden. Overdag gaan de lichten aan bij beweging en 's avonds ook. Alleen 's nachts niet (als we slapen).

Inmiddels heb ik een flow gemaakt, dat als iemand tussen 11.00 en 17.00 op de “Uit-knop” van de Hue schakelaar klikt, dat de hele advanced flow (Beweging Slaapkamer) wordt uitgeschakeld.
En daarbij toegevoegd dat:
Als: het is 17.00
En: Flow Beweging Slaapkamer is uitgeschakeld
Dan: Zet flow Beweging Slaapkamer weer in

Dus eigenlijk vind ik dat wel een prima oplossing :slight_smile: