Beweging in hal icm open voordeur

Hoi!

Ik heb flink lopen proberen, maar kom er niet uit. Hopelijk kan iemand van jullie mij een duwtje de goede richting in geven.

Situatie is als volgt:
De voordeur is voorzien van een deursensor (Xiaomi Aqara). De hal bij de voordeur is voorzien van een bewegingssensor (wederom: Xiaomi Aqara). De hal is voorzien van een Trafri-lamp.

Wat is graag wil:
Op het moment dat ik de hal in kom lopen moet het licht aan gaan naar 40%. Na een minuutje zonder beweging mag hij weer uit. So far so good, dit werkt.

Als de voordeur open gaat moet het licht aan gaan naar 100%. Als de deur weer dicht gaat mag het licht naar 40% en zodra er in de hal geen beweging meer is mag het licht uit.

Bij het laatste gaat het mis. Hoe overrule ik de bewegingsflow (inclusief timers etc.) op het moment dat de voordeur open gaat en zorg ik ervoor dat die twee elkaar niet in de weg zitten.

Volgen jullie mij nog? :wink:

In de flww waar het licht wordt uit gezet neem je in de AND voorwaarden op dat het contact alarm van de voordeur niet aan mag zijn.

1 Like

Ik heb hier precies die opstelling maar schakel alleen aan en uit.

De aqara motion heeft zelf een timer, standaard van 300 seconden. Na die tijd geen beweging stuurt hij een alarm uit.

Tot zo ver twee flows, f1 zone actief => lamp aan, f2 inactief => lamp uit
Echter als ik de deur sluit gaat gelijk de lamp uit als er geen beweging is gezien.
Dus f3 deur open => start timer deur…
f2 inactief & timer loopt niet => lamp uit
f4 timer deur afgelopen & zone niet actief => lamp uit
Als je tot slot f3 voorziet van dim naar 100% en een f5 maak met deur dicht => dim naar 40%
Dan ben je met 5 flows klaar. Zelfs als je zoals ik 3 motion sensors plaats voor een hal met wat hoekjes.

Thanks! Dit ga ik vanavond eens uitproberen. Ik weet trouwens dat er een ‘timer’ in de sensor zit, maar vind het fijner om met een losse timer te werken. Heb de standaard 300sec van de sensor teruggebracht naar 60 seconden om ook timers vanaf een minuut te kunnen maken.