Betalen voor features ontwikkeling

Zojuist vanuit de nieuwsbrief vernomen dat je moods voor 10 euro kunt kopen. Na de flow update is dit de 2e betaalde upgrade.
Hoewel ik snap dat niets voor niets is vind ik dit geen fijne ontwikkeling en ook de waarde in vergelijking met de functie erg uit verhouding. Dat ze de Hue app na proberen te bouwen is een maar eigenlijk is dit dus nu pas een optie die ca 9 jaar geleden er al in had moeten zitten. Advanced flow snap ik een stuk beter dan moods als betaalde feature.
Hoe zitten andere hierin?

Ik vind het eigenlijk best logisch en ook heel betaalbaar.

Je hebt (blijkbaar) een witte Homey Pro waar nog steeds voor ontwikkelt wordt terwijl er al enige tijd een nieuwe versie op de markt is.

Als je Moods niet aanschaft doet deze nog steeds precies dat wat ie deed (en waarschijnlijk meer) dan dat ie deed op het moment dat je em kocht.
Wil je meer functionaliteit, dan kun je daar voor een eenmalige aanschaf van 10 euro toegang toe krijgen en dat tot in lengte van dagen blijven gebruiken zonder verdere kosten.

Je kan ook niet van Athom verwachten dat zij nieuwe functionaliteit toe blijven voegen zonder daar ooit iets aan te verdienen. Ook ontwikkelen kost geld.

Een eenmalige aanschaf van 10 euro lijkt mij dus heel schappelijk.

Ik heb weliswaar een HP23, maar had het voor mijn vorige Homey met plezier aangeschaft.

6 Likes

(2 witte KĂĽgels hier)
Ik vind het juist heel prima, ben blij dat ze, zoals zo vaak gebeurt, niet zeggen: “jammer joh, je moet dan het nieuwste model kopen”.
En laten we wel wezen: een tientje is maar anderhalf biertje “tegenwoordig” :beers:

Ik doe zelf trouwens niets met Moods, en er zijn een aantal prima vergelijkbare apps beschikbaar die je hiervoor kunt inzetten, zoals Light Triggers en Zone Memory :man_shrugging:

(Het kan ook een contra effect genereren :rofl: )

4 Likes

Ik ben hier erg blij mee,

en het staat gewoon toegelicht hier:

kan daar geen speld tussen krijgen.

Gebruik zelf even je favoriete vertaal app:

Why do we ask for a one-time fee for older devices?

We firmly believe in updating what still works great rather than pushing you to new hardware. By letting you add new features to your Homey for a small one-time fee, we can keep creating exciting updates. This way, all Homey users, even those with previous-generation devices, can continue to enjoy their hardware. And of course, Homey Pro (2016 — 2019) will always receive free regular and security updates.

2 Likes

Kijk en luister de podcast.

1 Like

Ja, heb geen moeite om voor extra functionaliteit te betalen, maar heb geen gekleurde lampen in huis sla deze dus over. Wil wel betalen voor een mooie dashboard, hoewel ik de WAF factor nog niet mee heb.”waarom een dashboard als àlles automatisch gaat.” Misschien heeft ze nog gelijk ook​:joy::joy:

2 Likes

Ik gebruik HDashboards. 25 euro per jaar maar je kan per persoon restricties vaststellen. Mijn kleinkinderen kunnen bijvoorbeeld enkele apparaten bedienen (licht en tv bijvoorbeeld) maar alleen als ze hier in huis aanwezig zijn)