Bereik van de Homey vergroten tuin

Laat je niet misleiden om je HUE lampen aan homey te koppelen … de connectie via bridge werkt feilloos en als je meer dan 30/40 lampen hebt is er minder ruimte voor andere zigbee apparaten.

Houd het gescheiden en probeer je zigbee netwerk te vergroten met routers. Ik gebruik zelf zigbee smart plugs zodat ik geen stopcontact verlies.

Zodra je een smartplug hebt geplaatst die bereik heeft op de plek waar je de sensor wilt plaatsen betekend dat je een goede zigbee mesh hebt op die plek.

Een smartplug in de buurt van je achtertuin en een smartplug in de schuur (als daar stroom is) zou moeten werken. Ik weet de afstanden niet maar een meter of 10 is haalbaar.

1 Like

Hoi Henk,
Ik heb ze toegevoegd aan de Philips bridge dmv de Philips Hue app.
Daarna heb ik op de Homey de app van Philips geïnstalleerd en vervolgens de lampen toegevoegd. Ik heb allerlei flows ingericht met daaraan toegevoegd de Philips Hue lampen.
Hoe weet ik dan nu zeker waaraan ik ze gekoppeld heb?

Groetjes Esther

Als je ze nog steeds met de Android/iOS Hue app op je telefoon kunt bedienen heb je ze aan de Hue Bridge gekoppelt, niet aan Homey.

1 Like

Dat is duidelijk, dank je wel!

Dat is niet nodig, gezien je de Hue bridge kunt koppelen aan Homey is het zelfs aan te raden te mixen.
Dan kun je met Homey bijvoorbeeld alle lampen aansturen en met Hue.
Zo ondervang je een storing op met bijvoorbeeld Homey.
Verschillende systemen die te koppelen zijn is nuttig.
Daarnaast zit je nog met limieten, 1 router met max aantal devices.
Homey en zigbee zijn daarnaast rare dingen, je kunt nu niet zomaar een router toevoegen als je Homey al aan zijn max devices zit, het kan zijn dat de router op zolder nog niet vol zit en dan daarmee verbindt. Ze hebben de eigenschap trouw te blijven aan het eerste apparaat waarmee ze verbinden.
Beter is een end device van de Homey te deleten zodat er een plekje vrij is, daarna de router en dan de end device weer toevoegen.
De instructies zijn niet goed bij het toevoegen van zigbee devices.
De beste manier is eerst routers op hun eigen locatie toe te voegen en daarna end devices op hun locatie

1 Like

Zijn er ook waterdichte slimme stekkers te krijgen? ik heb 12 INNR spots in de tuin en kan er 3 soms niet bereiken. Voldoende stopcontacten om via stekkers het bereik te vergroten, maar kan niets vinden. Iemand een tip? dank alvast

LIDL heeft wel een paar Zigbee producten voor buiten:

Ik durf niet te zeggen of er expliciete Homey-ondersteuning voor is, maar voor “simpele” apparaten is dat meestal niet nodig en werkt de generieke Zigbee ondersteuning van Homey er ook al mee.

Dankje, ben ik mee geholpen!