Batterijen

ik ben op zoek naar goede batterijen(cr123a) voor in diverse motion sensors(coolcam) en een smart lock(danalock). Tot op heden duracell gebruikt maar dat kost me al snel 100 euro per jaar dus wou eens kijken of dit niet kan met oplaadbare maar wou eerst eens horen wat jullie ervaringen en meningen zijn hierover. Hoe lossen jullie dit op?

Ali staat er vol mee, bv. (Alleen even opgezocht, heb ze zelf niet).
Ze zijn wel 3,7V i.p.v. 3V.
€ 2,99 29%OFF | 4800Mah Oplaadbare 3.7V Li-Ion 16340 Batterijen CR123A

klopt peter, maar ben daar wat sceptisch over, wil ze ook niet iedere week moeten opladen bv
plus laatste keer mocht ik 30 euro opleggen voor iets van 25 euro bij ali omdat ze het bij de duane hadden tegen gehouden. Dus ook daar blijf ik liever weg tenzij dat de enigste goede optie blijkt.
Zoek echt ervaringen met bepaalde batterijen of hoe anderen dit in de praktijk oplossen, theoretisch heb ik het al uitgezocht maar zeker bedankt voor de input :slight_smile:

1 Like

Gebruik dat soort batterijen eigenlijk niet
 Vooral de knoopcelbatterij die ik hier gebruik.
Via Google krijg je wel diverse hits met ‘CR123A Oplaadbaar’. Geen idee of dat goed werkt en hoe vaak je ze kunt laden. Kunt ook op Amazon kijken, zitten ook regelmatig aanbieders die ook op Ali zitten.

1 Like

Dat is dan alweer een tijd geleden, voorheen was het bedrag dat je probleemloos kon invoeren €22 maar dat is inmiddels opgetrokken naar €150 (zie deze pagina).

De €4/€7 afhandelingskosten die daar genoemd worden gelden alleen voor bestellingen waarvan de verkoper geen BTW afdraagt, maar Ali doet dat wel netjes dus je kunt tot €150 kosteloos invoeren.

2 Likes

Kunt ook op Amazon kijken, zitten ook regelmatig aanbieders die ook op Ali zitten.

aha dan zal ik daar ook eens kijken

Dat is dan alweer een tijd geleden, voorheen was het bedrag dat je probleemloos kon invoeren €22 maar dat is inmiddels opgetrokken naar €150 (zie deze pagina).
De €4/€7 afhandelingskosten die daar genoemd worden gelden alleen voor bestellingen waarvan de verkoper geen BTW afdraagt, maar Ali doet dat wel netjes dus je kunt tot €150 kosteloos invoeren.

ah is het weer veranderd dan? zal de link eens rustig bekijken en die voorwaarden nog eens nakijken.
vroeger was het allemaal gemakkelijk, bestelde er alles wat ik kon vinden voor het geld kon je het ni laten maar ja 22 kom je al snel aan en kende dat getal eigenlijk ook niet dus maar even weg gebleven van Ali. Misschien toch nog maar eens proberen dan.

Ik heb toen ik mijn Fibaro deursensoren nog had ooit bij Ali oplaadbare cr2 en cr123a weggehaald omdat die dingen werkelijk batterijen vraten.
Op zich werkten die prima, maar waar de Duracell 2 tot 3 maanden meeging moest ik de oplaadbare elke 3 tot weken vervangen of opladen. Dus kostentechnisch wel heel voordelig, maar inderdaad vaker opladen of vervangen. Heb nu Coolcam sensoren en die doen meer dan een jaar op 1 batterij. Dus ik gebruik de oplaadbare nu niet eens meer.
Ander nadeel van de oplaadbare is: ze zijn zomaar ineens leeg, zonder battrij alarm oid. Dus niet zichtbaar in de rapportage zoals met echte batterijen, maar ineens van bv 30% naar 0. Da’s ook niet echt handig natuurlijk.

Ander nadeel van de oplaadbare is: ze zijn zomaar ineens leeg, zonder battrij alarm oid. Dus niet zichtbaar in de rapportage zoals met echte batterijen, maar ineens van bv 30% naar 0.

nee maar ik doe het vooral voor de danalock die 4x cr123a batterijen nodig heeft en die geeft enkel batterij waarschuwingen in de danalock app vanaf die onder 50% gaat(niet echt handig dus) en homey heeft nooit de 30% waarschuwing gegeven, plots ging de deur niet meer open
 dus ja die waarschuwingen of toch een goede heb ik nu ook niet. Maar ja als ik jou zo hoor dan kijk ik misschien beter voor die batterijen eens in bulk te kopen dan dat ik iedere 3-4 weken de batterijen kan gaan opladen. Downtime zal dan ook eerder 12 dagen per jaar(oplaadtijd 1 dag gerekend) ipv 2 dagen per jaar zijn. niet onbelangrijk want tenslotte wil je een smart home om het leven gemakkelijker te maken, ale ik toch.

tldr: in feite is het de afweging maken tussen oplaadbare(vaker wisselen = minder comfort) t.o.v. duurdere niet oplaadbare batterijen maar meer comfort want deze gaan langer mee.

Gezien het prijsverschil had ik meer accus dan dat ik devices had. Dus oude eruit en nieuwe volgeladen erin. Dan de oude weer laden voor de volgende ronde. Dan staat je device niet uit.

1 Like

Duracell heeft goede marketing, niet per se goede batterij-duur voor wat je ervoor betaald
 (= understament)

Je vroeg om oplaadbare maar als je voor niet oplaadbare van GP of Engergizer gaat zit je veel beter dan Duracell

1 Like

Probeer eens Panasonic.
En dan niet de Ali kwaliteit maar goede importeur.
Ik gebruik al jaren Panasonic en ben zeer tevreden.

Ik gebruik de oplaadbare Nitecore CR123A en ben erg over te spreken. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om constant niet-oplaadbare batterijen te kopen. De Nitecore zijn wel duur, maar doen het qua levensduur erg goed. Wel iets minder dan de niet-oplaadbare uiteraard. ( 2PCS Original Nitecore NL166 RCR123A Rechargeable Li ion Battery with 650mAh 3.7V 2.4Wh|batteries batteries|battery battery batterybattery rechargeable - AliExpress)

Ik merk trouwens ook dat de batterijweergave van de Homey niet zo goed werkt (ligt volgens mij niet aan de Homey, maar gewoon aan de devices). Maar die was ook al waardeloos voordat ik was overgegaan naar oplaadbaar.

Ik heb een paar reservebatterijen die altijd opgeladen zijn, dus als ik merk dat er een batterij leeg is kan ik die gelijk vervangen. En het is letterlijk 10 seconden werk per device. Dus als ik weet dat er 1tje in een ‘high traffic area’ leeg is vervang ik de andere in een vergelijkbaar gebied ook direct. Dan gooi ik de halflege in de lader en dan liggen ze klaar voor gebruik.

1 Like

bedankt allemaal,
ik heb me deze besteld als test:
Turpow CR123A
blijken ze niet goed te werken of constant leeg zijn dan ga ik voor gp batterijen gaan denk ik, heb hier altijd in bulk AA en AAA batterijen van in huis en werken prijs kwaliteit kan daar weinig aan tippen.
Begin duracell meer en meer af te zweren, betaal je veel geld voor maar is meer voor reclame en marketingdat je betaald dan effectief voor een goed product, toch mijn ervaring.

Mijn ervaring met deze accu’s (CR123A)van ali of hoger dan 800mah. Zijn neppers en voldoen niet aan de eigenschappen die aangegeven staan. Beste is merk erkende accu’s cels met een ladertje. Het feit dat de energie meting van de devices niet werken komt omdat de voltage van de accu afwijkt van een standaard batterij. Geloof dat het 4 volt was dat weet ik niet met zekerheid te zeggen. Wel is het hoger dan 3.7 en bij spanningsverschil lager dan 3.7 gaan de percentages pas dalen. Bij 4 volt accu’s betekend het dus dat ze echt al helemaal leeg zijn als homey melding maakt. Das mijn ervaring. Ik vind dat ze deze batterijen gebruiken voor smartdevices algemeen slechte keus. Bats vervangen om de 6maand. Vind ik niet bepaalt smart :hugs:
Bij betere ervaringen over deze types hoor ik het graag aangezien ik zelf ook nog hoop op betere oplossing. :innocent:

accu meting zoals je noemt werkt ook niet deftig met bv duracell batterijen, staan meestal gewoon op 100% tot ze plots leeg zijn. Heel af en toe komt er nog een tussen meting van 60% door.
Hoelang doe jij met jouw batterijen dan(ik neem aan langer dan 6 maand dan)?
en welke merk erkende batterijen(+ lader) kan je bv aanraden?

Ik zelf heb de GTL accu’s van ali getest. En die gaan 2/3weken mee. Afhankelijk van activiteit van device (fibaro multisensor). Deze accu’s 8 stuks 2300mah + lader. 11.95€. Gebruik na 1 jaar zijn bijna alle accu’s defect. Dus heb ik de ansmann accu besteld en begin januari in gebruik genomen en doet het nog steeds. Hoelang deze het vol gaat houden is een verrassing maar is de 3 weken al voor bij. Verder schijnen de nitecore producten ook goed te zijn.

Hoelang het blijft werken kan ik nog geen antwoord opgeven maar heb er een beter gevoel bij.

https://www.batterijenhuis.nl/index.php?route=product/search&search=Cr123

Ipv telkens te zoeken naar batterijen
 doe de sensors weg. Had ook 8 CoolCam sensors. Heb nog nooit zoveel batterijen er doorheen gejaagd als in dat eerste half jaar.

Heb alle sensors doorverkocht via Marktplaats en vervangen voor de Philips Hue Sensors. Die draaien op gewone 2x AAA. Inmiddels hangen die al bijna een jaar en staan allemaal nog op 100%. De prijs van een vol pakje AAA is bijna gelijk aan 1 CR123A
 tel uit je winst.

Ik gebruik zelf RCR123A die ik op een Nederlandse site gekocht heb. Gebruik ze voor oude bewegingssensoren en die draaien pakweg 1/2 jaar tot 3/4 jaar op deze batterij.

Waren niet achterlijk duur en daardoor kan je behoorlijk lang vooruit. Mijn sensoren hebben een battery alarm (geen level detectie) en als ze “low battery” geven kan ik binnen een week eens wisselen.