Automatisch 112 bellen

Ik ben benieuwd of er een mogelijkheid is om automatisch (door middel van een flow) automatisch een nummer te bellen.

Het idee is een virtuele knop te maken , stel dat er iets is inbraak, noodsituatie of wat dan ook dat die virtuele knop ingedrukt wordt alle apparaten die de mogelijkheid hebben een alarm te maken af te laten gaan zoals camera’s, sonos etc zodat buren kunnen reageren maar ik zou dan ook graag dat er automatisch een nummer bijvoorbeeld de buren gebeld wordt, of 112 aangezien die tegenwoordig de exacte locatie binnenkrijgen van een iphone weten ze meteen dat er iets aan de hand is.

is het mogelijk, is er een app dat er automatisch een nummer gebeld kan worden

Ik zou eerst maar eens uitzoeken of dat mag en zo ja onder welke voorwaarden.

Er is geen reden dat dit niet mag, immers maak je gebruik van een virtuele knop die ingedrukt moet worden, dit is net als je zelf 112 in typt en dan de fysieke knop groen bellen drukt dus daar zal het niet aan liggen. Daarnaast heb ik nu 112 als voorbeeld genoemd maar kan het ook anders noemen dat die automatisch het nummer van de buren belt

Nee, Homey heeft geen sim kaart, geen verbinding met het telefoon netwerk en de Homey Mobile app kan het niet.

Ik denk dat op een iPhone geen enkele app het mag en op Android ook niets kunnen vinden bij voorbeeld Tasker. dus weinig kans denk ik.

Blijft over een webservice, als je die vind die dat kan en daar een app voor maakt…

De callmebot app kan een voicebericht sturen naar Telegram. De buren moeten dan wel Telegram hebben en de callmebot bot ‘accepteren’. [APP][Pro] WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook messenger

Verder kun je met de app SendSMS een textbericht sturen naar iedere mobiele telefoon (betaalde prepaid service nodig). [APP][Pro] Send SMS

Macrodroid kan het.
Je zou een macro kunnen triggeren op een notificatie van Homey en die macro 112 laten bellen.

Nu is het een kwestie om Homey een notificatie te laten sturen met “Bel 112”

2 Likes

Je beste optie is denk ik via een voip provider, ofwel via het aanroepen van een URL, ofwel als je zelf een beetje handig bent met Homey apps maken, bv Twillio (Making Calls | Twilio).

Ik vraag mij echter wel af of (en zo ja welke) locatie er dan meegestuurd word.

Op een iPhone gaat het waarschijnlijk niet lukken, je zou met “opdrachten” bv een opdracht kunnen maken ALS “er een bericht binnenkomt” dan bel “persoon x”, maar de e-mail, en berichtentrigger dient helaas altijd bevestigd te worden via de iPhone, voor deze uitgevoerd wordt.

Na even zelf sleutelen heb ik een opdracht kunnen maken, de virtuele knop in homey gemaakt met alle toebehoren sirenes die afgaan etc deze favoriet gemaakt toen in opdrachten deze geselecteerd en dan mede toegevoegd dat deze dan automatisch moet bellen en whatsapp berichten moet versturen. inmiddels test gedaan en zonder een bevestiging te moeten geven doet die alles , kon zelfs een snelkoppeling maken van de opdracht en deze als een “soort app knop” op mijn telefoon zetten dus het is mogelijk op deze manier homey en opdrachten app combineren zelfs als je dan niks zou zeggen of kunt zeggen beter gezegd tegen 112 zend de iphone altijd je locatie uit en weten ze waar je bent en via whatsapp kun je meerdere mensen een whatsapp bericht sturen met een noodbericht en verzoek om hulp of om ook 112 te bellen

Er zijn diverse sip client library’s voor node.js
Het zou vrij simpel moeten zijn homey een sip client connectie te laten maken . Dat kan dan op je kpn voip account of bv een gratis voipbuster met Nederlands nummer . Deze kan alles bellen , ook 112.
Als de app builder helemaal uit z’n dak wil gaan kan hij zelfs tts implementeren en ipv een statische soundboard wav een dynamische homey build wav kunnen afspelen .
Ook handig voor alarm doormeldingen op je telefoon of andere zaken.

Nu nog een dev vinden die hem maakt . Ik zou zeker wat doneren voor zo’n app :wink:

1 Like

:smile: Misschien dat die geweldige dev die ook de Neo Coolcam app gemaakt heeft (die zo geweldig werkt) hierin wel even een paar uurtjes wil stoppen ::wink: Sorry, kon het niet laten :joy:

Kan je eens delen hoe je die opdracht dan gemaakt hebt in iOS, ik krijg nl een melding op m’n iphone, daarna gaat hij pas verder.

zeker heel simpel eigenlijk

1 Like

Ik zie al waar het fout ging, ik had de “Toon bij uitvoeren” aan staan (het pijltje achetr de Stuur xxx naar nummer >

Daardoor geeft hij dan eerst een melding of het bericht verstuurd mag worden of niet. Wel goed verborgen hahaha, maar nu opgelost, thanks!

Maar nu het vanuit de “opdrachten” app werkt, is nog wel de vraag hoe je die opdracht dan nu vanuit Homey triggert, dus als je op een fysieke knop drukt (of virtueel in Homey), hoe wordt dan de flow gestart in “opdrachten” op je iphone getriggert.

Je moet je echt serieus afvragen of je dit wilt. Onterecht 112 bellen is strafbaar. En kun je echt serieus goed je flow samenstellen?

Je weet dat een iPhone deze opties al heeft? Volume en powerknop indrukken. Maar dat moet je wel zelf doen.

Of je nou links op een knop drukt of rechtsom beide keren druk je op een knop, waarom zou dit niet mogen ?

Is je IPhone dan altijd thuis als er gebeld wordt?

lijkt mij niet iets om licht over te gaan, Ik los iets gelijkaardigs anders op. Ik heb een alarmcentrale die ik in 2 richtingen verbind met een ESP en zo met Homey. (Ik lees enkele outputs en inputs) die vervolgens triggers kunnen activeren. Mss is zoiets een oplossing?

Zo laat ik bvb al mijn lichten flitsen en de muziek kei hard spelen in geval van alarm…

Het zonder goede reden bellen met 112 is strafbaar, voor zover ik weet maakt het niet uit “hoe” je dat nummer belt. Natuurlijk loopt je meer risico om dit middels een flow te initiëren, een foutje in je flow is op zich snel gemaakt.

Even los van het feit of je hiermee 112 kan/mag bellen is de vraag natuurlijk wel interessant in een breder perspectief, kan je middels Homey een uitgaand gesprek starten (via GSM of op een andere manier). Ik kan mij best een aantal toepassingen bedenken waarin dat handig zou kunnen zijn, zelf ga ik er geen 112 alarmknop mee maken.

Dit lijkt mij vooralsnog een heel slecht idee. Veel beter lijkt het me dat jouw nummer (of andere persoonlijke nummers) wordt gebeld zodat jij eerst kunt beoordelen of 112 gebeld moet worden.