ik heb online een slimme afsluiter gekocht voor mijn kogelkraan op mijn 28mm cv leiding.
Een slimme retrofit afsluiter vinden voor een 28mm leiding is best een kunst.
nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik hem wel verbonden krijgen met homey via Z wave maar dat ik er helemaal niks aan kan bedienen, weet iemand toevallig via welke op ofzo hij gekoppeld kan worden dat hij te bedienen valt? https://www.robbshop.nl/aqauscope-slimme-waterkraan-z-wave
Het is in feite een aan/uit schakelaar.
Kun je de apparaat tegel niet aan/uit zetten?
Staat er iets bij apparaat instellingen? (de tegel even wat langer ingedrukt houden).
Anders zou ik Robb ff aan z’n mouw trekken, zij beweren dat ie met Homey werkt:
Ik heb de vraag ook al bij de robshop uitgezet maar ik ben te ongeduldig om op hun andwoord te wachten want ik heb nu tijd.
Maar je kan inderdaad op de tegel drukken om hem te openen en dan is er een aan en uit knop. Alleen als ik daar op druk gebeurt er niks met de afsluiten zelf. Wel krijg ik een foutmelding zie ik net.
Als ik via de developertools kijk heeft hij wel gewoon verbinding dus dat zou ook het probleem niet moeten zijn.
Op de website stond dat hij per % in te regelen zou zijn. Nou was dat zowizo niet mijn doel maar 100% op en 0%open moet wel minimaal lukken voor mijn toepassing
Aahhhh, 'ik kan er niets aan bedienen" is toch iets anders.
“NoAck” betekent No acknowledgement → er is geen bevestiging van de kraan ontvangen. Z-wave werkt met ontvangstbevestigingen.
Deze fout ontstaat o.a. door de afstand of obstakels (bijv. betongaas in wanden/plafonds): Homey kan de kraan niet bereiken, of de kraan kan Homey niet bereiken.
Zet Homey eens een paar meter dichterbij, en probeer nog eens.
Als dat het oplost, én je wil Homey weer op zijn oude stek hebben, dan zou je grofweg halverwege de afstand een 230V z-wave apparaat bij moeten plaatsen (tussenstekker/lamp/schakelaar/dimmer).
Deze hebben een router functie en kunnen zo het z-wave signaal doorgeven.
Bij Homey duurt het erg lang voordat een apparaat als offline wordt beschouwd. De data die je ziet is ws nog van het pairen. Of staan er ook tijdstippen bij?
Je heb helemaal gelijk wat betreft de zin: ik kan er niks aan bedienen. Die klopte niet nu ik hem zo terug lees.
Ik zal direct een 2e stroom Z-wave apparaat bestellen en het zsm proberen, helaas wil de optie homey even dichterbij plaatsen niet makkelijk. En andersom heb ik ook weinig zin in want dan moet ik weer door de kelder om bij de kraan te kunenn komen.
Als ik straks weer achter de pc zit voor het bestellen zal ik nog even een keer snel developertools kijken wat daar precies staat.
Developertools wil blijkbaar ook vanaf de telefoon. En hij is inderdaad niet bereikbaar. Wel raar dat hij wel wou paren toen ik hem daar instaleerde. Maar een goed excuus om nog meer slimme modules te kopen. Direct mijn aantal z-wave apparaten maar verdubbelen.
Misschien is het al voldoende om Homey tijdelijk eens op z’n kant te zetten (Homey staat toch niet in de kelder?), een halve meter dichterbij schuiven kan mss al voldoende zijn.
Sowieso is één (of meer) router apparaten bijplaatsen aan te raden.
Homey staat voor in de schuur op een plank dat hij boven de machines en apparaten in de schuur uitkomt. Dat is de meest centrale plek(wat betreft mijn zigbee netwerk) waar ik een goede Lan verbindingen kon krijgen en toch nog verwarmt en stofvrij.
Hij stond eerst voor in de woning maar toen was mijn zigbee niet stabiel, toen heb ik hem verplaatst en gezorgt dat hij op zigbee netwerk nummer kwam en de wifi vast gezet op iets wat er niet op storen zou. En signalen van buren hoef ik zo goed als geen rekening mee de houden want de dichtsbijzijnde buur is 50m+
Ik ga zowizo een z-wave router plaatsen want ik hou van een stabiel netwerk. Truckjes zoals ff een halve meter dichterbij schuiven is leuk voor het proberen maar meer ook niet
hij had inderdaad geen goede verbinding, ik heb er nu een extra Z- wave apparaat bij geplaats en nu werkt hij gelukkig.
alleen zijn de instellingen zeer summier, met open en dicht gaan dan geeft hij een piepgeluid en ik zie helaas nergens bij de instellingen hoe je dat uit kan zetten. conclusie ik ga alsnog op zoek naar wat anders vrees ik.
Kijk, da’s mooi. Ik vond 'm wel erg goedkoop voor een z-wave apparaat.
Zonder app zijn er praktisch geen instellingen naast de basic aan/uit of open/dicht. Maar meer kun je er eigenlijk ook niet mee doen.
meer kan je er inderdaad niet mee doen en voor de prijs kan je niet veel verwachten dat ben ik volledig met je eens.
ik denk dat ik hem open probeer te maken en kijken of het ik luidsprekertje kan slopen en hopen dat het apparaat dan nog werkt.
ik heb hier ook nog een shelly plus s Z-wave deze heeft een ledring maar wel een app en ook die kan ik helaas niet uit zetten, dus een app is niet altijd de oplossing.
dat zijn ook gelijk de enige 2 z wave apparaten die ik heb op het moment. tot voorheen kocht ik alles zigbee. maar ik zag deze afsluiter en die heeft mijn z wave doen proberen.
Je kan het mogelijk aanpassen met Z-Wave Raw Configuration parameters. Ik heb zelf geen ervaring met Z-Wave, maar er is waarschijnlijk wel ergens een handleiding beschikbaar met de parameters van de Aquascope.
mijn kennis gaat niet zo ver dat ik weet waar ik de Raw Configuration parameters kan vinden. en ik zal direct eerlijk bekennen dat ik daar op het moment ook geen zin en tijd voor het om mij daar in te verdiepen.
het klink mischien heel lui maar toen ik met domotica begon heb ik bewust de keuze gemaakt om voor homey te gaan aangezien dat het simpelste platform destijds was met alles instellen enzo, maar voor zo ver ik begrijp begint dat ook steeds meer bij home assistant te komen.
dan doel ik op het deel waarbij je gewoon apps kan instaleren en kaarten slepen om een flow te maken en niet alles via codering hoeft te doen.