Aqara sensor P1 flow lukt mij niet

Goeiemiddag,

Jaren heb ik naar tevredenheid Homewizard gebruikt.
Nu ben ik een nieuwe homey pro 2023 gebruiker. Dit is mijn eerste topic. En krijg onderstaande flow niet werkend. Kan iemand mij vertellen wat mijn denkfout is? Alles geprobeert maar het lukt mij niet.

Ik weet niet hoe vaak deze apparaten updaten maar dat kan best heel wisselend zijn. Ik zie dat de bewegingsmelder die je gebruikt van Aqara is. Deze houdt het bewegingsalarm minimaal 60 seconden vast en maximaal 300 seconden dacht ik.

Als je daarnaast een gecombineerde melder gebruikt voor je helderheid dan kan het zijn dat de helderheid pas opgehaald wordt nadat beweging is gedetecteerd.

De apparaten en de manier waarop zij zaken terugmelden kunnen een hoop doen in flows (sprekend uit ervaring :wink: ).

Bij Homey moet je andersom denken:

ALS de bewegingsmelder aan gaat
EN de helderheid is kleiner van 150lx
DAN …

Oké bedankt, ga ik nu broberen.

Helaas staat deze optie niet bij de ‘‘EN’’. Ik kan daar alleen maar kiezen, ‘‘de bewegingsmelder is aan’’?

Dat soort dingen doe je meestal met Logica kaarten en “tags”.

Zover ben ik nog niet Robert, beetje ingewikkeld wel bij Homey, als je Homewizard gewend was. Maar misschien kan jij het mij uitleggen hoe dat werkt? Ik leer graag.

Ik denk dat je even op zoek moet gaan naar wat tutorials over hoe Homey’s flows werken :slight_smile:

https://support.homey.app/hc/en-us