Aqara bewegingsmelder en LUX meting

Sinds gisteren een Aqara bewegingsmelder in huis. Werkt prima op beweging en is lekker klein.
Nu meet het ding ook Lux, maar alleen bij beweging.
Dus bij elke trigger stelt hij eenmalig het aantal Lux vast en dat blijft dan staan tot een volgende trigger.

Wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat hij alleen een opdracht geeft (=scene start) als de lux kleiner is dan een bepaalde waarde.
Eigenlijk dus wat elke stand-alone lamp met bewegingsmelder kan :slight_smile:

Ik denk ook niet dat het met één flow kan, de ALS/EN/OF lijken te beperkt.

Wie heeft een tip / kan een flow delen?

Easy:

1 Like

Ahhh… logica… gaat een wereld open, ik dacht dat het kopje logica alleen de zelf gedefinieerde logica bevatte. En ik keek verder alleen bij de opties van het apparaat zelf.

Heb ‘m zo erin gezet, volgens mij werkt het prima. Thanks!

Wel vraagje nog: bij Logica staat “Helderheid” onder het kopje “BEWEGING”.
Waar verwijst die naam “BEWEGING” naar, met andere woorden, welke Helderheid gebruikt hij? Ik zou verwachten dat die naar de Aqara bewegingsmelder verwijst, maar die heet “Beweging Hal”. En ik heb nog een andere bewegingsmelder “Beweging Kantoor”.

De beschikbare staan onder het betreffende apparaat. Heb je zelf toch niet apparaat beweging genoemd misschien?

Ja in eerste instantie wel “Beweging”, maar later hernoemd naar “Beweging Hal”. In Logica lijkt nog de oude naam te staan dus?

Misschien een verversprobleem?

Ja kennelijk inderdaad, heb Homey opnieuw opgestart en nu toont hij Helderheid onder “Beweging Hal”. Thanks!