Bewegings sensor omzeilen

Beste,

Ik heb in de keuken me HUE lampen op een Aqara motion sensor gezet. Bij beweging gaan de lampen aan. Als er geen beweging meer is, gaan de lampen na 1 minuut weer uit.

Wij eten zelden in de keuken. Maar als we dat toch eens willen doen. Dan moeten we in beweging blijven. :slight_smile:

Nu heb ik een extra Aqara knop geplaatst in de keuken om de verlichting handmatig aan te zetten. En dan zou ik willen dat de lampen dan aanblijven todat ik die met dezelfde knop weer uitzet.

Volgens mij moet ik dus met het aanzetten met die knop. De motion sensor buiten werking zetten. Todat ik met die knop de verlichting weer uitzet. Daarna moet de motionsensor weer op pakken.

Of zoiets als wanneer de “knop flow” geactiveerd word. De “motion flow” gedeactiveerd word. En andersom.

Nu heb ik dus dat ik de verlichting aan zet met de knop. Ik beweeg…de motionsenor geactiveerd word. En dan na 1 minuut weer de lampen uitschakeld.

Heeft iemand hier een idee over hoe dat voor mekaar te krijgen?

Je kunt flows (de) activeren met een andere flow, dan kom je er wel lijkt me

1 Like

Je hebt de oplossing inderdaad al gevonden…
Voeg in de THEN van de aqara knop een actie toe toe de flow van de motion sensor light off deactivieerd.
En als je met de knop de lampen weer uitzet… activeer je die flow weer

Wel nog even nadenken over dat uitzetten, want als de knop in de range van de motionsensor zit zal de lamp meteen weer aan gaan.
(Bijv flow motion aan deactiveren en een paar minuten later weer activeren)

1 Like

Sja… hahaha… je hebt gelijk. Ik ben hier nog nieuw in. En wist eigenlijk niet dat er gewoon een kaartje bestond waarmee je een flow zo kon deactiveren. Ik vermoede 1 of ander truukje… :slight_smile:

Het werkt nu precies zoals ik het wil!

Beide bedankt voor jullie reactie @FKey en @PascalB