Hallo,
Ik vroeg me af waarom ik mijn aqara p1 motion sensor niet in flows kan selecteren, ik wil graag de licht sterkte gebruiken in mijn flows.
iemand hier ervaring mee?
bvd Ron
Hallo,
Ik vroeg me af waarom ik mijn aqara p1 motion sensor niet in flows kan selecteren, ik wil graag de licht sterkte gebruiken in mijn flows.
iemand hier ervaring mee?
bvd Ron
Je kan de ALS-kaart “Lichtsterkte veranderd” van de sensor gebruiken (deze staat bij de Aqara app) gebruiken en de EN-kaart (van de Logica categorie): [tag lichtsterkte] is groter dan [waarde] of [tag lichtsterkte] is kleiner dan [waarde]
Aanvullend, ter illustratie, dit zijn de genoemde kaarten/tag:
Houd er rekening mee dat de P1 bewegingsmelder de helderheid alleen meet bij beweging. Je kunt hem dus niet als losstaande lichtsensor gebruiken, die constant wijzigingen in helderheid meet. De ALS-kaart ‘De helderheid is veranderd’ is daarom niet zo bruikbaar. De Helderheid-tag wordt alleen bijgewerkt bij beweging.
Ik zelf gebruik de losse Aqara Lichtsensor T1 voor dat doel.
ok bedankt, dan moet ik dus ook een T1 licht sensor gebruiken
Of eventueel een andere bewegingssensor, die wél - los van beweging - helderheid blijft doorgeven. Ik meen dat bijv. de bewegingssensoren van Philips Hue dat doen. Als je voor een losse lichtsensor gaat, dan hoef dat uiteraard niet perse een Aqara te zijn.
Ja, dat klopt. Mijn Hue outdoor sensor meet ook helderheid en temperatuur als deze geen beweging detecteert. Er is wel een Hue bridge voor nodig.
ik zag deze SONOFF SNZB-03P
Deze het zelfde als de aqara volgens mij ook geen standalone lichtsensor ofwel?