Hoi Cajp, in eerste instantie werkte het niet. Maar omdat de next een paar dagen uit was wegens vakantie, probeerde ik het nog eens met de next nadat hij aangezet was met de AB. Toen werkte het wel. Ben benieuwd of het morgenochtend nog werkt.
Ik kan je het antwoord al geven, maar doe het niet.
Na een update van Homey was het weer knudde met de ziggo app toch weer een PTP gedaan en het werkte weer,is toch iets geks aan de hand.
Zag vandaag dat het weer werkte. Ik heb niets gedaan. Mediabox heeft nu wel versie 5.10. Misschien was dit de oplossing. Dan nu maar hopen dat versie 5.11 de boel weer niet verstoort.
Het heeft even geduurd maar ook hier werkt het eindelijk weer.
Ik heb de ziggo appe maar kan alleen maar aan/uit zetten en verder niks.
Heb ik een verkeerde app of doe ik iest verkeerd? Geen optie om kanaal te wisselen.
Dat is vreemd, Aan uit werkte bij mij een heel lange tijd niet.
Ik zet de box en tv aan door van kanaal te wisselen. en dan schakelt de box aan en via de box gaat de tv ook aan.
Kanaal wisselen doe je in een flow met het âdanâ kaartje.
Om 18.00 uur wil ik nieuws kijken op Nederland. 1
Na veel gepruts met aan en uit zetten wat wel of niet ging, start alles nu prima met onderstaande simpele flow
Inde mediabox is een instelling dat als de media box aan gaat de tv ook aan gaat.
Dit probleem had ik ook, maar het EN kaartje âZiggo next staat aanâ maakt geen verschil, vooralsnog werkt bij mij het EN kaartje "TV staat aanâ dan schakelt Homey het correct uit en bij per ongeluk tweede keer flow gebeurt er niets
Hoi allen. Ik ben hier nieuw sinds vandaag. Ik heb een homey bridge gekocht. Ik probeer nu mijn ziggo media box next te bedienen in Homey maar de enige optie die ik heb is aan of uit. Klopt dat? Ik heb de ziggo app gedownload en het password en dergelijke in gevuld.
Get Guus
Ik zat te kijken bij de knoppen. Nog niet bij de flow kaarten. Maar uit jou antwoord haal ik denk ik dat ik dus zenders moet veranderen met de flow kaarten?
Daar lijkt het wel op ja, de Homey app is geen vervanging voor een afstandsbediening.
Aha dank je wel. Dan ga ik meer met de flows doen.
Deze Ziggo Next app geprobeerd op mijn Homey 2016. Met een KiKa (ik bedoelde KAKU) AB schakel ik met een flow de hele santekraam van Receiver, TV, subwoofert en Nextbox aan.
Zover ik heb getest werken de âZet AANâ en âZet UITâ kaartjes alleen als âSchakel AAN of UITâ.
Maar daar was het kaartje âSchakel AAN of UITâ al voor. Jammer dit, want als ik 2x dezelfde flow klik (knoppie AAN op de KiKa AB) schakelt de Nextbox dus weer uit!
Vervelend, want als ik een andere flow start om bv de Shield aan te zetten kan ik in die flow niet zetten dat de Nextbox weer UIT moet. Als hij namelijk al uit was gaat hij weer aan en pikt hij de ingang af van de ShieldboxâŠ
Ziggo app 2.1.2, Homey 12.2.0
Ben ik de enige hierin?
Volgens mij heeft de next zelf alleen maar aan of uit. Daarom staat ie hier altijd aan.
De 4 kaartjes die robertklep hierboven postte heb ik ook. Ik zie de logica niet om iets uit te schakelen als het aan staat en ik de aan kaart activeer.
Nee. Een aan/kaartje was voldoende geweest
@AlwinK Ik denk dat je met KiKa de afstandsbediening van Klik aan Klik uit bedoeld.
Dat merk word normaal gesproken KAKU genoemd. KiKa is wat anders. Kindereren Kankervrij.
Dit alleen ter info.