[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Bij mij is het ook nog 1000.
Al was ik vannacht rond 03:00u al door de calls heen. Sinds de update en herstart gisteren om 11:00u.

Even snel uitgerekend via de log. Zit ik nu op 100 calls per uur.

Bij mij ook 1000. Zolang de modus slim schema is, is tadozones uitgeschakeld. Aan 1000 calls heb ik dan genoeg. Als er op basis van locatie of andere triggers de ingestelde modus gewijzigd wordt, schakel ik even de app in..

1 Like

Om het terug werkend te krijgen heb ik gisteren alle apparaten opnieuw moeten toevoegen. Nu werkt het weer in de zin dat als ik temperatuur verander het naar tado wordt doorgestuurd. Echter de huidige temperatuur en alle andere info wordt precies niet geupdate. Heeft dit ook te maken met het verminderen van het aantal Calls?

Bij mij werkt het gewoon, ook bij de laatste update.

Ook de rate limit in huis wordt bijgewerkt, maar wel heel traag. Daarvoor kan ik beter in de log kijken voor een actuele status

Ok ik zie dat het 2u geleden naar een nieuwe versie is geupdate en nu werkt het precies weer :grinning_face: thx ? :blush:

@Jan_Albert hoe schakel je de app uit ? Automatisch of handmatig? Of begrijp ik je verkeerd.

Dank je, Ruud

automatisch met een flow kaartje.

1 Like

Ik gebruik sinds kort TadoZones voor de presence detection op mijn Tado X thermostaat & radiatoren. Ik heb dit als volgt ingesteld:

Ik merk nu echter af en toe op dat mijn Thermostaat zelf aangeeft dat ik aanwezig ben, maar op de radiator zelf zie ik het icoontje van afwezigheid nog steeds staan.

In de API call via de website zie ik dat awayMode & holidayMode ook op device niveau bestaan:

Kan dit, herkent iemand dit, en hoe los ik dit op?

Dit is niet onze woonst, dus kan hiervoor niet de Tado app gebruiken.

Vermoedelijk een gevolg van de API rate limit. Je kunt dit zien bij “Thuis” (zie afbeelding bij deze post) en ook in de logging met 429 errors (zie afbeelding bij deze post).

Recent is het aantal api calls teruggeschroeft van 5000 naar 1000. Martin heeft sindsdien al enkele verbeteringen doorgevoerd, maar sinds de tip van @Jan_Albert (hier en hier met afbeelding) maak ik ook gebruik van het in- en uitschakelen van de app op het moment dat ik een actie uitvoer richting de thermostaat.

@Jan_Albert Dank voor deze tip Jan-Albert, Heb deze inmiddels geïmplementeerd voor de raam sensor (=verwarming uit) en Geolocatie afwezig (op basis van homey)
Ik hoop dat ik hiermee het aantal API calls enorm te verlagen. Even een paar dagen aanzien…

Als je de laatste versie van de software draait dan zijn de api calls laag. Of je moet zelf flows hebben draaien die continue aanpassingen doen dan heb je het zelf in de hand.

@Martin_Verbeek Ik heb het gezien, en hartelijk dank daarvoor Martin.
Ik zie dat het aantal beschikbare api calls snel is gedaald van 20k naar 5k naar 1k (voor mensen zonder abonnement) en dankzij jouw aanpassingen werkt het nog steeds!
Maar Tado heeft aangegeven het te beperken tot 100 calls per dag, en ik geloof dat er gezegd is, dat het dan wel ophoud met deze app. (weet de exacte bewoording niet meer)
Ik was dus benieuwd hoeveel calls er nodig zijn voor de functionaliteit die ik zoek, dus daarom het testje om tussendoor de app uit te zetten. Ben wel benieuwd naar jouw laatste inzicht, wat er mogelijk is indien Tado nog een stap verder naar beneden gaat.
Maar hulde en bedankt voor jouw werk!

Is er een plaats waar je die api calls makkelijk kan zien? Of is dit enkel in de logs?

Had gehoopt die bij de apparaat info te zien echter precies niet

Op het home device:

19555 calls left van 20000

Ha perfect daar had ik niet gedacht om te kijken.

Bedankt voor de informatie

Staat op 17414/20000, ik heb een jaarabonnement gekregen, dus dat is niet de oorzaak.

Ik denk dat hier twee verschillende dingen door elkaar lopen :thinking:

Waar vind je dit flow kaartje?

@WeWillSee

Je moet in “instellingen - experimenten - poweruser” aanzetten. Daardoor krijg je een aantal extra kaartjes waaronder apps in-uitschakelen.
Ruud

Gevonden bedankt

1 Like