[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Ik heb hetzelfde issue

Dat komt omdat de rate limit wederom door TADO is aangepast is en je daily calls verstookt zijn. De update die ik net pushed heb blijft daar hopelijk onder, maar totdat je je nieuwe shot aan calls krijgt is dit een issue. Wss rond het middaguur…

Ik disable de app even en doe een poging na de middag. Hoop niet dat dit het idee gaat zijn want anders werkt deze app niet meer voor de verwarming en moet ik wat anders gaan verzinnen. Deze app werkt trouwens perfect als die rate limits niet zouden zijn.

Niels

Assist abbo lost het permanent op, dat is wat ze van je willen

Hmm ben je dan van de rate-limits af? dan is dat het overwegen waard.

dan heb je 20000 calls daar kom je niet aan…nu is het 1000 en was het gisteren 5000

Thanks heb het assist abbo gekocht en inderdaad nu werkt de verwarming weer…

Niels

Friendly reminder om Tado te contacten. Als je niet van plan was om abbonamentskosten te hebben. En je daar nu toe gedwongen voelt, puur om de rate limieten.

Heb ik hier een korte instructie geschreven hoe je Tado kunt contacten zonder te veel AI bot conversatie:

Bedankt @Martin_Verbeek dat je wederom zo snel een update hebt doorgevoerd, om te kunnen dealen met de huidige situatie.

volgens de AI bot zijn het zelfs maar 100 requests per dag

Ik ga echt geen abbo nemen. Het is goedkoper op termijn om tado te vervangen met een thermostaat zonder abbo.

Ik heb overigens nog geen nieuwe update van tadozones gezien… hoop dat die snel komt. Namelijk nog steeds foutmeldingen.

De Homey tado app doet het overigens wel.

1 Like

Het is schijnbaar 100 per dag nu ja: Beperking voor het gebruik van REST API | Helpdesk

Ik zie de eerdere posts van Martin nu, het is of de Tado Assist of overstappen naar iets anders ben ik bang

1 Like

Ik zag zojuist dat de laatste update al was geïnstalleerd, maar ik moest tadozones herstarten en nu werkt het weer. De limiet is 1.000, bedankt Martin voor de snelle update!

Hier ook getroffen door de nieuwe limiet van Tado. V6.1.4 staat erop maar is niet meer voldoende om de dag door te komen. (1000 api calls max?) Als Tado doorvoert wat ze aangekondigd hebben (100 calls / dag), dan moet de functionaliteit van de TadoZones app wel erg ingeperkt worden. :frowning:

Is bij mij ook niet voldoende… ik denk dat ik de flows ga aanpassen met in en uitschakelen van tadozones. En volgens mij is het aantal calls per api maar ook per app. De homey tado app deed het namelijk nog wel. Even mijn inventiviteit aanboren..

Ja, bij mij ook. De Tado app werkt nog wel, maar heeft beperkte functionaliteit.
Ik zou Tadozones graag willen blijven gebruiken voor het aan/uitzetten van Geofencing, en het hervatten van slimme schema’s. Het regelmatig pollen van veranderingen (en dus API-calls vretend) is voor mij geen noodzaak.
Als de functionaliteit zo beperkt moet worden om te werken met 100 calls per dag, dan komen mijn wensen natuurlijk wel ver af te liggen van de mensen met een abonnement (20k calls per dag).

Bij mij (enkel de thermostaat is het ook onvoldoende: ~1500 calls per dag).

Ik weet niet waarvoor er allemaal polsing plaatsvind, maar ik denk dat de polsing voor mij niet noodzakelijk is:

• Geofencing gaat via homey, op basis daarvan verwarming aan/uit.
  • Open raam detectie gaat via API (vermoed ik), maar daarvoor zou ik zelf ook een flow kunnen verzinnen (denk ik) en op basis daarvan de verwarming aan/uit.

Misschien dat een “schakelaar” in de settings, waarmee het pollen uitgezet kan worden al een snelle fix is voor degene met relatief weinig gebruik van Tado? Tenzij mijn gedachtegang er naast zit natuurlijk :nerd_face:

2 Likes

@Anoniemand Dank voor je reactie. Ben benieuwd of @Martin_Verbeek nog mogelijkheden ziet … :sos_button:

@Martin_Verbeek I’m on the new 6.14 version but still getting errors and can’t command my thermostats via tado zone. Still seeing errors in logs

Martin had in het verleden al voorspeld dat het niet werkbaar zou worden als maar 100 calls per dag beschikbaar zouden zijn.

Ik ga weer contact zoeken met Tado om aan te geven dat ze het product wat ik in eerste instantie had gekocht om de interessante functionaliteit, nu steeds slechter wordt gemaakt.
Daardoor overweeg ik een overstap en Tado volledig in de ban te doen.

Ik adviseer contact op te nemen en de onderstaande instructie te volgen.

Zolang Tado niet voldoende weerstand voelt van bestaande klanten.
Zullen ze dit blijven doorzetten…

zover ik op het ogenblik kan zien is het aantal calls 1000 en niet 100. Ik heb 1 screenshot van het homedevice die dat bevestigd. Kan iemand een screenshot plaatsen die 100 bevestigd?

1 Like