[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

I am currently rate limited (can use 20.000 request per day) because I made a mistake in my flows. I think I found my mistakes.

Is it possible to expose the rate limit count in a tag so I can work with it to see what’s happening and give me some warnings?

Hi Patrick, the remaining amount and all of the calls can be found in the log of the TadoZones app.

Als ik nu opnieuw zou mogen kiezen, zou ik geen Tado kiezen. Ik zou specifiek op zoek gaan naar een apparaat met lokale API. Daarnast, los van de API rate limit, vind ik het ook super irritant dat als de Tado geen internetverbinding heeft, hij het weekschema niet kan toepassen.
Gelukkig heeft hij heel vaak wel internet, maar ik vind het achterlijk dat hij het schema niet kan toepassen als hij geen internet heeft.

Goede dag @Famod
Ik heb een Tado thermostaat en thermostaatkranen, en dacht dat ik er om heen kon werken met Homey automatisering op de achtergrond. Helaas…. In alle gevallen is een internet verbinding vereist om Tado to actie te laten overgaan: Jij stelt een temperatuur in, Tado servers (dus niet in jouw huis) wordt de beslissing genomen om jouw verwarming harder of zachter te laten werken.
Dat een werkende internet verbinding + servers van een bedrijf nodig zijn om een primaire functie als verwarming te laten werken, dat had ik liever anders gehad.

Een overweging waard ….

I know i can find it, it is in the home device of TadoZones:

But I can not use it in any of the flows, as it is not exposed in the tags….

Ik ben even benieuwd waarom je het nodig hebt in de flows, wellicht een toepassing die breder inzetbaar is en standaard te maken is?

Daarnast, los van de API rate limit, vind ik het ook super irritant dat als de Tado geen internetverbinding heeft, hij het weekschema niet kan toepassen.

Op het Homey forum is een link gedeeld waarbij je kan aanmelden voor een offline schema functionaliteit al er geen internet verbinding is.
Zelf heb ik mij aangemeld voor deze functie en dat werkt perfect, ook als er geen internet verbinding is.
Ik heb nog snel geprobeerd te zoeken naar de link maar ik heb deze niet zo snel kunnen vinden.

Wellicht is het een bericht naar hun support waard, om te vragen of dat zij deze functie voor jou installatie kunnen aanzetten.

Ik zie wel een functie:
Iedere keer als het rate-limiet bereikt is, een e-mailtje sturen naar de supportafdeling van tado… :rofl:

Deze? [APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL) - #542 by Henk_Renting

IK zie dat deze offline functionaliteit er is voor de v3 (heb het niet getest) maar niet voor de Tado X, maar misschien zijn anderen er mee geholpen?

Ruud

1 Like

Jaaa die!
Ik weet inderdaad niet of dit ook voor Tado X kan werken.

Daar ga ik eens mee aan de slag. Je zou het eerder als opt-out ipv opt-in verwachten, maar fijn dat het bestaat :+1:

Edit:
De link naar de community gaat naar de supportsite van Tado. Als ik via de chatbot vraag naar de “offline smart schedule” is dit de reactie. Het lijkt dus al standaard ingeschakeld te zijn voor de V3 thermostaat.

If you have a V3+ Smart Thermostat, it will automatically follow your Smart Schedule offline—no manual enablement is needed. When the device loses internet connection, it continues to control your heating based on the last schedule stored locally.
Important:

Offline Smart Schedule only works if your device is the Measuring Device for the room.
If the Measuring Device goes offline, the schedule takes effect for all devices in that room, as long as they can communicate with the Measuring Device and the Internet Bridge.
Any manual changes made while offline will be lost once the device reconnects.

Een minpuntje minder, maar de API rate limit begint nu wel impact te krijgen.

Ik ga nog even testen of het via HomeAssistant (waar ik in december met de komst van Homey SHS van weg ben gemigreerd) de API rate limit nu ook getroffen wordt. Ik had hier tot december in ieder geval geen problemen mee. Maar eigenlijk verwacht ik daar nu ook API rate limit problemen.

Edit2: Via HomeAssistant krijg ik hem ook niet meer gekoppeld (API rate limit) en er staat bij die integratie ook dat die vanaf januari getroffen is daarmee.
Dan maar eens gaan bedenken wat een eventuele vervanger thermostaat kost.

Ik weet niet hoeveel devices je gebt in Tado, maar volgens mij werkt het uitstekend met de huidige integratie, of je nu 5k of 20k call hebt.

Laat het aub weten als het niet zo is…

Hey Martin,

Dank voor je reactie, omdat ik hier in eerste instantie op de vraag van Famod reageerde, lijkt het net of ik de API rate limit issues met jouw app heb. Ik heb echter de Tado app en de Tado Home Manager app. Ik zal die eens verwijderen en met jouw app aan de slag gaan. Dat installeren zal dan pas morgen werken ivm het feit dat ik de rate limit vandaag al bereikt heb. Ik laat het je weten :+1:

tsja :slight_smile:

Al vanaf het middaguur over de limiet heen. Hoe krijg ik de frequentie omlaag?

Dit is wat anders, je hebt nog zoveel calls over. Maar dat ie al zo veel uur stil staat is niet goed. Doe een restart van de app

Dit werkt inderdaad prima (maar dat wist je natuurlijk al :wink: ). Ik heb de ratelimit nog niet onder de 2500 zien gaan :flexed_biceps:

edit: nevermind, natuurlijk gevonden in dit topic

Kijk ik naar.

ik heb hem gevonden, niet goed gekeken, whoopsie

Via logic, handmatig opzoeken werkt wel, ik zat in de lijst van de thermostaat te kijken (bij en). Maar het zal wel een feature zijn dat daar alleen number variabelen logic kaarten getoond worden.

Hoi Martin,

Ik krijg momenteel alleen maar errors met alle acties die ik doe als ik iets met een verwarming wil doen. BV als ik de temperatuur verander dan krijg ik de melding:
Cannot destructure property ‘min’ of ‘(intermediate value)’ as it is undefined.

Niels