Those cards are on APP level, not on device level
Hey @Martin_Verbeek ,
for some strange reason I´m missing many tado smart thermostate X. Only two of like 8 are shown in homey. Any ideas why? I send out the log with the request id: 23d8e4d6-cfc5-4856-85de-37fddfdb5466
Best from Germany
Will take a look at it this evening
Hallo,
Mist er iets in deze flow?
Als ik in de TADO App mij zelf op afwezig zet (of van huis weg ga) wordt dit niet door TadoZones opgepakt en via de flow mijn status aangepast. Helaas kan je in Tado Thuis in Homey onder de apparaten niet zien wat de huidige doorgegeven status is.
ik kijk even.
fixed in 6.1.1, bedankt voor het melden, wees je ervan bewust dat het tot 3 minuten kan duren voordat de status is bijgewerkt.
Home presence op het home device komt met volgende update mee.
Hallo Martin,
Dank het het werkend gekregen. Het grote voordeel van TADO locatie functie is toch wel dat je in de Tado App een locatie cirkel kan instellen waarin je thuis of afwezig bent. Ik heb vrienden in de buurt wonen en met de locatie functie van Homey blijf ik thuis staan, of zet Homey me toch weer op thuis als ik mij zelf op afwezig heb gezet. Daarnaast was de Homey locatie functie de afgelopen dagen enorm wispelturig.
Ik heb een flow gemaakt “TadoGeo”" waarin de trigger zit die bepaald of de Tado App op thuis of afwezig staat. Ik heb daarnaast een “Home”" en “"Away” flow die bepaald wat er moet gebeuren bij aan of afwezigheid.
FLOW TadoGeo
Als:
Geolocatie modus TADO Thuis is veranderd
En:
Geolocatie modus TADO Thuis is Thuis
Dan:
Markeer MijnNaam als Thuis
Anders:
Markeer MijnNaam als weg
FLOW Away
Als:
MijnNaam weggaat
Dan:
Alles uitzetten
FLOW Home
Als:
MijnNaam thuiskomt
Dan:
Alles wat aangezet moet worden
Ik merk inderdaad een vertraging van 1 a 2 minuten. Voor het weggaan vindt ik nog niet zo erg als het maar gebeurt. Voor het thuiskomen is het misschien wel wat minder handig als er een vertraging in en bijvoorbeeld lampen niet automatisch aan gaan maar daar valt creatief met Homey en beschikbare accessoires om heen te werken. Ik heb op de achterdeur en voordeur een deur / raam sensor zitten.
FLOW Keuken Deur Thuis
Als:
Keuken Deur sensor Keuken het contact alarm gaat aan
En:
Niemand is thuis
Dan:
Markeer MijnNaam als Thuis
Ik ga mee testen in de praktijk of mijn locatie functie beter werkt en daarna kijken of TadoZones ingezet kan worden als vervanging voor de Tado App van Homey.
Cirkel groot genoeg maken zodat het 3 minuten kost ![]()
Met het vliegtuig ![]()
@Martin_Verbeek kan je om de apparaat tegel ook de temperatuur zien? Zodat je het apparaat niet altijd moet opendoen?
Dat kan niet als het apparaat van het type thermostaat is. Als je het veranderd via geavanceerde settings kan het wel. Echter dan is het geen onderdeel meer van klimaat in Homey
Als thermostaat is hij uitgesloten van klimaat? Momenteel staat hij als radiator en ik zie hem niet in klimaat noch met temperatuur melding.
Ging mijn volgende vraag zijn
Okay. Ik check dat later even.
Als hij als radiator staat, kun je het status icon aanpassen via settings naar temp. Als radiator staat hij niet in klimaat. Alleen als thermostaat staat de valve in klimaat.
Ik dank u wel als ik hem als thermostaat zet zie ik ion dat je de ingestelde temperatuur ziet dit is exact wat ik nodig heb. Dank u